۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85101104
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سمنان: معلمان بنیانگذار ساختار فرهنگی جامعه هستند

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: ماهیت انقلاب و اساس ساختار جامعه فرهنگ است و معلمان بنیانگذار ساختار فرهنگی نسل‌های مختلف جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهرامی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان و فرهنگیان سمنان در سالن هلال احمر این شهرستان، افزود: با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی، ساختار مادر و مرکزی کشور ما فرهنگ است.

فرماندار سمنان گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایجاب می کند که ساختار مرکزی جامعه در کشور فرهنگی باشد و ۲ حوزه اقتصادی و سیاسی در بستر حوزه فرهنگ تعریف می شود.

وی رفع چالش در هر بخش را مستلزم ریشه‌یابی فرهنگی دانست و افزود :با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری، حتی فرهنگ مصرف گرایی جامعه که محدودیت‌هایی را در منابع ایجاد می کند، نیاز به ریشه‌یابی فرهنگی دارد.

فرماندار سمنان افزود: سازندگی یک نسل زمانی اتفاق می افتد که آن نسل تحت آموزش معلمانی باشد که در کنار تعلیم، نقش مهم تربیت را فراموش نکنند و اگر در کنار تعلیم، تربیت فراموش شود، به طور قطع با چالش های فرهنگی در جامعه روبرو می شویم.

بهرامی با اشاره به حوادث ماه های آخر سال گذشته، اظهار داشت: در حوادث اخیر بسیاری از مشکلات خود را توانستیم با رویکرد فرهنگی پشت سر بگذاریم، نه با رویکرد امنیتی؛ معلمان با رفتار و اعمال خود می‌توانند تاثیرات مثبتی بر جامعه بگذارند.

آیین تجلیل از فرهنگیان شهرستان سمنان ، با اجرای سرود، ورزش باستانی، گروه نمایشی و همچنین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان سمنان برگزار شد.

استان سمنان حدود ۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکصد واحد آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha