نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است

تهران- ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ارتقای فرهنگ عمومی گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است.

عبدالرضا سهرابی روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار کتاب ایرنا ضمن تاکید بر اینکه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی موضوعی بسیار جدی و مهم است، افزود: این حوزه در فرهنگ‌سازی افکار و رفتار در همه شئون زندگی ازجمله حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر مستقیم دارد، چراکه افرادی که اهل مطالعه باشند جهان‌بینی درست‌تری نسبت به دیگران خواهند داشت بنابراین انسان‌ها در این مسایل می‌توانند تصمیمات بهتری از خود بروز دهند.

وی کتاب را از محوری‌ترین پایه‌های فرهنگ‌ساز در تاریخ ایران دانست و یادآور شد: کتاب حوزه پایه‌ای فرهنگ تمدنی و دینی ایرانیان است، رهبر معظم ‌انقلاب در این خصوص و نسبت به مطالعه کتاب بسیار نظرات مساعد و تاکید دارند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک اتفاق مهم در تقویم فرهنگی کشور عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ایران است که اگر این مساله را در کنار اهمیت کتابت در تاریخ کشور ببینیم حتما متوجه اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می شویم.

نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است

کتاب مادر تمام شاخه‌های فرهنگی است

سهرابی به اهمیت و تاثیر مستقیم نمایشگاه کتاب تهران در توسعه فرهنگ‌ کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: این اتفاق در ارتقای فرهنگ عمومی و اقبال به مطالعه تاثیرات ویژه فراوان و شگرفی را به همراه داشته است.

اداره کل هنرهای تجسمی آمادگی دارد تا همکاری لازم را با ستاد اجرایی نمایشگاه داشته باشیموی چهارچوب برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی ادوار گذشته را رضایت‌مند دانست و یادآور شد: باید به دلیل اهمیت کتاب و کتابت که مادر تمام شاخه‌های فرهنگی است به این مقوله نگاه ویژه صورت بگیرد بنابراین مسیر فرهنگمان از خواندن و نوشتن خواهد گذشت.

وی افزود: ما آماده ایم تا به‌عنوان همکار در کنار مسوولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشیم، موضوع نمایشگاه کتاب به‌قدری مساله بزرگی تلقی می‌شود که مسوولان را به‌شدت درگیر می‌کند البته ما به عنوان بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داریم تا همکاری لازم را با ستاد اجرایی نمایشگاه داشته باشیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha