۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85101174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ رشته جدید در هنرستان‌های استان زنجان راه اندازی‌ می‌شود

زنجان – ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش زنجان از اخذ موافقت برای ایجاد ۴۶ رشته جدید در هنرستان‌های استان و حذف برخی رشته‌های بدون متقاضی خبر داد.

وهاب ادیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش کیفی سازی رشته های تحصیلی در هنرستان ها و افزایش تعداد دانش آموزان این رشته ها است، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده میزان اشتغال دانش آموزان هنرستانی در بازار کار نسبت به سایر رشته ها بیشتر است.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه دوم ۳۷ درصد دانش آموزان استان در هنرستان های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل بودند که این میزان در سال تحصیلی جاری با افزایش ۲ درصدی به ۳۹ درصد رسیده است.

ادیب افزود: هدفگذاری هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش برای سال تحصیلی آینده در استان، تحصیل ۴۲ درصد دانش آموزان زنجانی در این رشته ها است.

وی به بروز رسانی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای سال آینده اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان رقم خواهد خورد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به پیگیری ها برای ایجاد هنرستان های جوار کارخانه ها و صنایع در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا مذاکراتی با شرکت شهرک های صنعتی و چند واحد صنعتی در استان انجام شده است.

در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha