فرماندار مهاباد: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ضعیف است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: عملکرد بانک‌های سطح شهرستان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ضعیف است و انتظار داریم در مهلت باقی مانده نسبت به پرداخت این وام‌ها به متقاضیان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به ازدواج، مسکن، فرزندآوری، اشتغال، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

حسن عباسی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال افزود: قول‌هایی که طبق ابلاغیه بانک مرکزی به شهروندان در راستای پرداخت وام اشتغالزایی داده شد با این روند پرداخت به نا امیدی تبدیل شده که از طریق مقام عالی اجرایی استان آذربایجان غربی، علل این تعلل پیگیری و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات مرتبط از جمله برنامه‌های دولت برای کمک به حل مشکل بیکاری است در همین ارتباط نیازمند هماهنگی بیشتر بین سیستم بانکی و بدنه اجرایی دولتی هستیم.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در راستای کمک به اشتغالزایی در این شهرستان اختصاص یافته که بخش کمی از آن تاکنون پرداخت شده است.

«از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در راستای کمک به اشتغالزایی در شهرستان مهاباد تاکنون میزان پرداختی کمتر از ۱۰ درصد بوده است».

عباسی با بیان اینکه سال گذشته عملکرد مطلوبی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان ثبت و بیش تعهد ابلاغی موفق به ثبت شغل در سامانه رسد شدیم، گفت: امسال ۲ هزار و ۴۹۸ تعهد شغلی برای این شهرستان ابلاغ شده که با پیگیری و جذب اعتبارات تلاش می‌کنیم بیش از سهمیه ابلاغی آن را محقق کنیم.

وی با بیان اشاره به اینکه ۵۳۵ طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی اجرا و برای یک هزار و ۶۸۴ نفر در این شهرستان اشتغالزایی مستقیم شد، اضافه کرد: از ابتدای طرح حوزه اشتغال پایدار روستایی (سال ۱۳۹۶) تاکنون بیش از ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در راستای ایجاد شغل پایدار روستایی پرداخت شده است.

عباسی یادآور شد: در بخش اشتغال فراگیر شهری نیز ۳۶ طرح با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای ۲۱۹ نفر اشتغالزایی شد همچنین در حوزه مشاغل خانگی نیز پارسال با پرداخت پنج میلیارد تومان، ۱۲۴ نفر صاحب شغل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha