۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85101177
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله هوایی گسترده روسیه به کی‌یف/ وقوع چند انفجار در شهرهای اوکراین

تهران- ایرنا- رسانه‌های خبری در حالی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد طی ساعات اولیه روز پنجشنبه در بخش‌هایی از اوکراین به ویژه در کی‌یف خبر می‌دهند که فرمانده ارتش کی‌یف مدعی شده که پدافند هوایی این کشور صبح امروز شدیدترین حمله هوایی روسیه به پایتخت در چند ماه اخیر را دفع کرده است.

به گزارش روز پنچشنبه ایرنا از تارنمای روزنامه گاردین، مقامات پدافند هوایی اوکراین ساعتی پیش ادعا کردند، این پدافند ۱۸ پهپاد از ۲۴ پهپاد روسیه را که در حمله ساعات اولیه امروز استفاده شده بودند، سرنگون کرده است.

در این میان دفتر نظامی شهر کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی موشک‌ها و پهپادهایی که برای سومین بار در چهار روز گذشته پایتخت اوکراین را هدف قرار دادند، منهدم شدند و این حمله تلفات جانی نداشته است.

خبرگزاری تاس نیز با انتشار خبر شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در شهر کی‌یف و مناطق اطراف آن، گزارش داد که هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین برای دستکم ۳ ساعت و نیم فعال بود.

سرهی پوپکو (Serhiy Popko) رئیس اداره نظامی شهر کی‌یف در تلگرام نوشت: ما از ابتدای سال جاری تاکنون چنین حمله شدیدی را تجربه نکرده بودیم.

به گفته وی، تمام موشک‌ها و پهپادهای روسیه توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین منهدم شدند. پوپکو همچنین مدعی شد که پهپادها از نوع شاهد و موشک‌ها احتمالا بالستیک بوده‌اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، همزمان با شنیده شدن انفجارها در کی‌یف، خبرها از وقوع چندین انفجار در مناطق اودسا و زاپوروژیا حکایت دارند.

حمله هوایی گسترده روسیه به کی‌یف/ وقوع چند انفجار در شهرهای اوکراین

حمله پهپادهای اوکراینی به یک پالایشگاه نفت در روسیه

بر اثر سقوط یک پهپاد، یک مخزن ذخیره نفت در منطقه کراسنودار در ساعات اولیه روز پنجشنبه دچار آتش سوزی شد.

اداره منطقه ای وزارت اضطرار روسیه اعلام کرد که آتش سوزی در مخزن فرآورده‌های نفتی پالایشگاه نفت «ایلسکی» در منطقه کراسنودار جنوبی پس از تلاش ۲ ساعته نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

ونیامین کندراتیف فرماندار کراسنودار با بیان اینکه این «دومین شب پرتلاطم برای خدمات اضطراری ما» بود و افزود بر اساس گزارش‌های اولیه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است

این دومین حادثه آتش سوزی در مخازن سوخت روسیه در ۲ روز گذشته بود.

یک روز پیش از این نیز یک انبار سوخت در نزدیکی پلی ارتباطی شبه جزیره کریمه به سایر بخش‌های روسیه آتش گرفت.

افزایش نیروهای اوکراینی در خط مقدم منطقه زاپوروژیا 

ولادیمیر روگوف یک مقام ارشد در اداره منطقه‌ای زاپوروژیا با اشاره به احتمال آغاز ضد حمله اوکراین از این منطقه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دشمن شمار نیروهای خود را در خط مقدم نبرد در منطقه زاپوروژیا افزایش داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای روسی به خوبی از طرح‌های اوکراین برای ضد حمله آگاه هستند افزود شهر «توکماک» [در منطقه زاپوروژیا] می‌تواند یکی از مسیرهای اصلی اوکراینی‌ها برای ضد حمله باشد.

روگوف روز گذشته گفته بود که نیروهای روسیه یک حمله از طرف اوکراین را در نزدیکی شهر «اورخوف» زاپوروژیا دفع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha