۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85101219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر زنجان برای راه‌اندازی ۱۰ پایگاه امدادی نیازمند یاری خیران است

زنجان - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان گفت: ۱۰ نقطه برای توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان شناسایی شده که برای راه اندازی و تجهیز آنها نیازمند یاری خیران نیک اندیش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت الله هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان، افزود: فعالیت خیران زنجانی در امور و حوزه های مختلف در کشور زبانزد است به طوریکه این استان به عنوان بهشت خیران معرفی می شود از همین رو جمعیت هلال احمر نیز نیازمند یاری این نیک اندیشان برای تحقق اهداف بشردوستانه است.

وی یادآور شد: پایگاه‌های بین شهری در حوزه امداد و نجات با نگاه فنی پلیس راه، حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های مرتبط در نقاط پرخطر و پرتردد استان ساخته شده است که توسعه و تجهیز این پایگاهها می تواند سرعت عمل نیروهای هلال احمر را در حوادث جاده ای افزایش و زمان رسیدن به صحنه را تا حد ممکن کاهش دهد که این امر از بسیاری از مرگ های بالینی ناشی از حوادث جاده ای جلوگیری می کند.

هاشمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر، ظرفیت اجتماعی بسیار قوی و غنی دارد و در حوزه های مختلف ملی و بین المللی فعالیت می کند، تاکید کرد: برای جلب کمک های داوطلبان و خیران باید فعالیت های این جمعیت بیش از پیش تبیین و برای جامعه هدف شناسانده شود.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر خدمت در جاده ها است که در این حوزه پشتیبان اورژانس است و امدادگران جمعیت با آمبولانس های موجود در پایگاهها به محل حوادث اعزام می شوند که در این خصوص سال گذشته ۷۵ مصدوم توسط آمبولانس ها به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

هاشمی فعالیت دیگر هلال احمر در این حوزه را رهاسازی مصدومان با استفاده از دستگاههای ست نجات و خودروهای نجات مستقر در پایگاهها بیان و خاطرنشان کرد: در حوادث، رهاسازی افراد گرفتار در خودرو، تریاژ و انتقال آنها به مراکز درمانی صورت می گیرد که در این خصوص نیز سال گذشته ۵۴ نفر رهاسازی شدند و اگر این خدمات نبود به یقین شمار مرگ های ناشی از حوادث در جاده های استان افزایش می یافت.

وی افزود: پایگاههای بین شهری هلال احمر محل اسکان مسافران و کاربران جاده ای نیز هست یعنی اگر راننده ای نیمه های شب، خسته بود یا دیگر مواقع، امکان ادامه مسیر نداشت می تواند در این محل ها استراحت کند که این امر نیز نوعی پیشگیری از حوادث است.

هاشمی با تاکید بر لزوم بالا بردن سرعت عمل برای تاثیر گذاری بیشتر هلال احمر، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند افزایش پایگاهها است و جمعیت هلال احمر به تنهایی از عهده تامین اعتبار آن بر نمی آید.

وی افزود: برای تامین اعتبار ساخت و تجهیز این پایگاه ها به خصوص اعطای زمین مناسب به این منظور از خیران استان کمک می خواهیم و هلال احمر نیز نیروی انسانی و دیگر تجهیزات آنها را تامین خواهد کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان همچنین نقش رسانه ها را در این خصوص بسیار موثر دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره یاریگر جمعیت هلال احمر بوده و با اطلاع رسانی های به موقع و موثق، رسیدن به اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه هلال احمر را تسهیل کرده است.

هاشمی با بیان اینکه محوریت تمام فعالیت های هلال احمر مردم است، اظهار کرد: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی دقیق از فعالیت‌های این جمعیت مفید است و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب خواهد کرد و هلال احمر نیز کیفیت خدمات خود را افزایش می دهد تا هزینه هایی که بر مردم تحمیل می شود کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha