ماموریت‌های مهم مدیرکل جدید شیلات هرمزگان ابلاغ شد

بندرعباس - ایرنا - اهمیت حوزه شیلات هرمزگان در افزایش تولید، باعث شد تا استاندار هرمزگان ماموریت‌های مهمی همچون تقویت ذخایر آبزیان، توسعه مزارع  پرورش میگو و سایر طرح‌های پیشران را به مدیرکل جدید شیلات این استان ابلاغ کند.

به گزارش ایرنا، مسعود بارانی که روز پنجشنبه به عنوان مدیرکل جدید شیلات هرمزگان منصوب شده است، برنامه‌های مهمی در راستای تحقق شعار سال، پیش رو دارد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، اداره کل شیلات این استان را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۲ با زمان بندی مشخص چندین طرح مهم در حوزه پرورش میگو و برق رسانی به مزارع پرورش میگو و همچنین تولید و پرورش ماهی در قفس که جزو طرح‌های پیشران و تحول آفرین استان بوده، را به عنوان اولویت‌های اساسی خود قرار دهد.

شیلات هرمزگان امسال مکلف است به ۱۰ مزرعه پرورش میگو برق رسانی انجام دهد، همچنین باید بندر رمچاه در سه مرحله تکمیل و سه مرکز تقویت ذخایر آبزیان را احداث و به مرحله بهره برداری برساند. همچنین باتوجه به اینکه چشم انداز پرورش و تولید ماهی در قفس استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای ترسیم شده که حداقل ۱۰ هزار تن به ظرفیت فعلی افزوده شود لذا شیلات استان مکلف است در حوزه پرورش میگو نیز در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار ظرفیت جدید را راه اندازی کرده و بهره برداری برساند.

در حوزه حمایت کامل از پرورش بچه ماهی و میگو در هرمزگان نیز حوزه شیلاتی استان باید در سال جدید زیستگاه‌های مصنوعی در شرق و غرب استان نصب کند؛ اجرای این طرح‌ها به تحقق منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای عملی شعار سال، منتج خواهد شد.

تاکید استاندار هرمزگان براین است که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه و پیشران در سفر رییس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ بنابراین نیاز است دستگاه‌های ذیربط برای اتمام این امور با تمامی توان و تلاش پای کار باشند.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز از دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان خواست که در مسیر توسعه شیلاتی استان و همچنین در راستای افزایش تولید و تکثیر گونه‌های بومی میگو و همچنین ماهی‌های بومی این استان جهت پرورش ماهی در قفس ورود کنند و در این زمینه یاری رسان این مجموعه باشند.

صید و صیادی پایدار، ایجاد ارزش افزوده محصولات شیلاتی، تصحیح و ارتقای روش‌های صید، بهبود و بالابردن کیفیت محصولات شیلاتی، افزایش صادرات آبزیان با هدف ارزآوری به کشور، فرهنگ‌سازی در بالا بردن مصرف سرانه آبزیان، شناسایی با گونه‌های جدید اقتصادی آبزیان برای تکثیر و پرورش و همچنین بازسازی ذخایر و زیستگاه‌های طبیعی در جهت کم کردن فشار صید آبزیان از جمله دغدغه‌های شیلات هرمزگان است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند با ارائه راهکارها شتاب دهنده این مهم باشند.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

استان هرمزگان افزون بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس دارد که بدون شک دانشگاه‌ها میتوانند با استفاده از ظرفیت‌های خوب علمی و پژوهشی سرعت بخش و تسهیل‌گر توسعه شیلات استان در رسیدن به توسعه پایدار در حوزه صید و پرورش آبزیان باشند.

استان هرمزگان با بهره‌مندی بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد، بیش از چهارهزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۱۹ بندر صیادی جایگاه ویژه‌ای در صید و صیادی کشور دارد که نشان از جایگاه خوب شیلات استان در حوزه آبزی پروری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha