۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85101498
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: توسعه شهری در گرو همدلی شورا و شهرداری است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه و عمران هر منطقه ای نیازمند همدلی شهرداری ها و شورای شهر است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای خراسان شمالی اظهار کرد: شهرداری و اعضای شورای شهر نقش ویژه ای در رشد و پویایی شهری دارند به گونه‌ای که برای پیشبرد اهداف توسعه ای باید آنها همدلی داشته باشند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است هر موقع شهرداری ها و یا شوراهای شهر درگیر مسایل حاشیه ای شدند، اقدامات عمرانی با تاخیر انجام و روند توسعه شهری متوقف شده است.

حسین نژاد با تاکید بر جذب سرمایه گذار برای توسعه شهری، گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی یکی از راههای اصلی برای توسعه شهرها است و باید شورای شهر و مدیران شهری در این خصوص برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی افزود: بی تردید جذب سرمایه گذار و ایجاد برخی زیرساخت ها شهری نقشی مستقیم در اشتغالزایی شهرها نیز به دنبال خواهد داشت.

تنها ۴۰درصد از قیر رایگان جذب شد

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی در این نشست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ سهمیه قیر رایگان استان برای آسفالت معابر شهری به هفت هزار ‌و ۴۷۵ تن قیر رسید که از این میزان ۴۰ درصد جذب شد.

مرتضی رجایی نیا افزود: رایزنی ها برای جذب باقی سهمیه قیر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش شمار ماشین آلات عمرانی خراسان شمالی، گفت: سال گذشته همچنین هشت ماشین آلات عمرانی سنگین و چهار ماشین آتش نشانی نیز جذب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری خراسان شمالی با بیان اینکه معوقات شهرداری های استان به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: پارسال بسیاری از شهرداری های استان با مشکلات مالی متعدد درگیر بودند که با هم افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی معوقات شهرداری ها تقریبا به صفر رسید.

این آیین با حضور استاندار خراسان شمالی، رییس کل دادگستری استان، مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی برگزار شد و در آن از اعضای فعال شوراهای شهری استان تقدیر شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha