بومی بودن از اولویت‌های انتصاب مدیران خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی بودن جدای از تخصص و توانمندی از اولویت های اصلی در انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، محمد وحیدی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از شاخص های مهم در انتصاب مدیران کل خراسان شمالی «بومی‌گزینی» است و در صورت جابجایی مدیران بنا بر اولویت بومی است.

وی افزود: کارآمدی و توانمندی نیز از دیگر شاخص ها در انتصابات مدیران است.

وحیدی با اشاره به پیش بینی اعتبارات ویژه برای شهرداری های مناطق محروم، گفت: سال های گذشته ملاک توزیع اعتبارات میزان جمعیت بود اما در بودجه ۱۴۰۲ شاخص محرومیت نیز برای توزیع اعتبارات در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شاخص محرومیت شاهد عدالت در توزیع اعتبارات و جبران عقب ماندگی ها در مناطق شهری خواهیم بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه ماشین آلات سنگین فقیر است، خاطرنشان کرد: گرچه سال گذشته چندین ماشین آلات سنگین در حوزه عمران شهری جذب شد اما هنوز خراسان شمالی در این حوزه کمبودهایی زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری نیز پیگیری های لازم برای جبران عقب ماندگی های این حوزه انجام خواهد شد.

این آیین با حضور استاندار خراسان شمالی، رییس کل دادگستری استان، مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی برگزار شد و در آن از اعضای فعال شوراهای شهری استان تقدیر شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha