۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85101760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«تحت تعقیب‌ترین» مجری حملات القاعده و لشکر جهنگوی در پاکستان کشته شد

اسلام‌آباد- ایرنا- مجری حملات تروریستی 'القاعده' و گروه تکفیری 'لشکر جهنگوی' به ویژه طراح چندین انفجار انتحاری علیه شیعیان در پاکستان که «تحت تعقیب‌ترین» تروریست‌ شناخته می‌شد، در عملیات نیروهای امنیتی این کشور کشته شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، سایت خبری «دی خوراسان دایری» که تحولات امنیتی و اخبار عملیات علیه عناصر تروریستی در پاکستان را پوشش می‌دهد به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: "اقبال شانی" که از دو سال پیش توسط دولت پاکستان به عنوان تحت تعقیب‌ترین تروریست شناخته شده بود، طی عملیات نیروهای پلیس درشهر "دیره اسماعیل خان" کشته شد.

در این گزارش آمده است: تروریست کشته شده حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌های انتحاری زیر چتر القاعده، تحریک طالبان پاکستان و گروه تروریستی-تکفیری لشکر جهنگوی را مدیریت می‌کرد.

اقبال شانی، همچنین طراح انفجار انتحاری مرگبار علیه شیعیان شهر دیره اسماعیل خان در تابستان سال ۲۰۰۸ است که دست کم ۳۰ نفر کشته شدند. گروه تروریستی طالبان پاکستان سپس مسوولیت این عملیات را برعهده گرفت.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که کشته شدن تروریست تحت تعقیب اقبال شانی یک ضربه سنگین بر گروه‌های تروریستی و به اصطلاح جهادی در این کشور است.

لشکر جهنگوی با وجود قرار داشتن در فهرست سازمان‌های تروریستی و ممنوع الفعالیت در پاکستان طی سال‌های اخیر دست به عملیات‌های فرقه گرایانه و ترور بسیاری از چهره‌های شیعه در این کشور زده است.

لشکر جهنگوی که در دهه ۱۹۹۰ شکل گرفت، یکی از افراطی‌ترین گروه‌های تروریستی پاکستان محسوب می‌شود و متهم به انجام حملات تروریستی و فرقه گرایانه از جمله قتل صدها نفر از شیعیان این کشور است. گفته شده است که این گروه تروریستی با القاعده و تحریک طالبان (تی تی پی) نیز در ارتباط است.

فعالیت این گروه تروریستی بیش از ۱۷ سال پیش از سوی پرویز مشرف حاکم نظامی وقت پاکستان، ممنوع اعلام شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha