مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان: مردم نگران آلایندگی شهرک صنعتی برای هوای سمنان نباشند

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: شهروندان درباره آلایندگی واحدهای شهرک صنعتی سمنان برای هوای این شهر نگران نباشند، زیرا نظارت‌های لازم در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرامعلی ظاهری روز جمعه به خبرنگاران گفت: باد غالب استان سمنان و به ویژه در شهر سمنان از سمت شمال‌غرب به جنوب شرق است و شهرک صنعتی شهر سمنان در شرق این شهر قرار دارد.

وی افزود: مطالعات موردی به ویژه در مورد برخی واحدهای فعال و بالقوه آلاینده با تاکید بر سلامت زیست‌محیطی، نشان داده است که روند افزایش خارج از استاندارد آلایندگی واحدهای صنعتی به سمت شهر سمنان نمی آید و به سمت جنوب و جنوب شرقی روانه می‌شود.

شهرک صنعتی بزرگ سمنان دارای واحدهای صنعتی فعال در حوزه‌های مختلف شیمیایی، صنایع فلزی، غذایی و نساجی است و با توجه به قرارگرفتن در شرق شهر، شهروندان همواره نسبت به آلاینده بودن این واحدها برای هوای شهر ابراز نگرانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم نسبت به انتشار آلایندگی شهرک صنعتی شرق سمنان به لحاظ اینکه آلایندگی به سمت شهر سمنان باشد، کمتر نگران باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: باید توجه داشت که اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان حتی درباره سلامت کارکنان مجموعه واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سمنان نیز دغدغه‌مند است و درباره آلایندگی در همان محدوده شهرک صنعتی نیز نظارت وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha