لغو آیین‌های مسیحی در دانمارک برای تامین بودجه حمایت تسلیحاتی از اوکراین

تهران- ایرنا- یک رسانه روس از لغو آیین‌های یک روز مهم تعطیلات مسیحی در دانمارک به خاطر افزایش بودجه نظامی این کشور و حمایت تسلیحاتی از اوکراین خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد که ولخرجی دانمارک برای تقویت ارتش این کشور و همچنین حمایت تسلیحاتی از اوکراین باعث فشار به بودجه این کشور شده به طوری که دولت مجبور شده یکی از جشن های تعطیلات مهم مسیحی را برای جبران کمبودها لغو کند.

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرده که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به تقویت و نوسازی سیستم دفاعی این کشور اختصاص خواهد داد.

ترولس لوند پولسن در بیانیه ای، برآوردهای سیاستمداران این کشور را در گذشته اشتباه و نوسازی سیستم دفاعی را ضروری اعلام کرد.

دانمارک اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به چشم انداز مطرح شده توسط پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یعنی اختصاص ۲ درصد بودجه به حوزه دفاعی برسد.

اسپوتنیک در این گزارش تاکید کرد: دانمارک یکی از تامین کنندگان اصلی تانک، موشک، مهمات و دوربین های دید در شب برای اوکراین در طول جنگ با روسیه بوده است.

این رسانه روس همچنین از تلاش دانمارک برای پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق و انتقال آنها به کشورهای حوزه بالتیک خبر داد.

مشابه دانمارک، دیگر کشورهای شمال اروپا نیز بودجه های دفاعی را افزایش داده اند به طوری که نروژ نیز قرار است تا سال ۲۰۲۶، میزان ۲ درصد از بودجه خود را به نوسازی سیستم دفاعی خود اختصاص داهد و فنلاند تلاش می کند بودجه نظامی را به سطح دوران جنگ سرد برساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha