۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85102121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه های الشتر و نورآباد لرستان تخصیص یافت

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ۴۰۰ میلیارد تومان برای ادامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرهای نورآباد( مرکز دلفان) و الشتر (مرکز سلسله) تخصیص یافته است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا یحیی ابراهیمی در جلسه شورای اداری دلفان افزود:‌ در این راستا ۲۵۰میلیارد تومان برای ادامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد و ۱۵۰میلیون تومان برای تصفیه خانه شهر الشتر تخصیص یافته است.

وی حقابه شهرستان های سلسله و دلفان از سد گاشمار(معشوره) را مطالبه جدی و اساسی مردم برشمرد و اظهار داشت: در بازنگری طرح، مقداری آب تخصیص داده شده که به هیچ وجه راضی ککنده نیست بنابراین باید برای تامین آب شرب شهر نورآباد و اراضی منطقه در این تخصیص بازنگری شود .

ابراهیمی اضافه کرد:‌ دلفان محرومترین شهرستان کشور می باشد که بیکاری جوانان مهمترین مشکل آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت: ۶۰درصد جمعیت دلفان در روستاها ساکن هستند که این آمار ظرفیت خوبی برای رونق و افزایش تولید است چراکه روستا کانون تولید و ارزش آفرینی محسوب می شود.

مجید منعمی افزود: بنابراین باید برای تحقق شعار سال و همچنین افزایش تولید و رشد اقتصاد در این شهرستان رویکرد توسعه و افزایش فرهنگ کار را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین اضافه کرد:‌ انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی یک نقطه عطف و اساسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود بنابراین برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، رقابت سالم، امنیت و سلامت از رویکردهای نظام است و بایستی تمام توان خود را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله انتخابات بکار بگیریم.

امام جمعه دلفان نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان در بحث تخصیص آب کشاورزی و حقابه سد گاشمار مورد بی مهری قرار گرفته است گفت: توسعه دلفان در گذشته قربانی توزیع اعتبارات و امکانات نامناسب شد و اکنون محرومیت و آسیب های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی، ریشه آسیب های اجتماعی را در فقر دانست و خواستار توجه مسوولان استانی و ملی برای احقاق حقوق دلفان شد.

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان نیز با اشاره به موقعیت ارتباطی منطقه خواستار توسعه و ارتقای حوزه انتظامی شهرستان شد و با انتقاد از اداره کل منابع طبیعی گفت: این شهرستان به تعهدات خود در قبال. ساخت پاسگاه حفاظتی منابع طبیعی دربخش کاکاوند عمل کرده اما اداره کل منابع تعهدات خود را انجام نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha