۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85102157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان باید مفاخر خود را شناخته و به نسل امروز بشناسانند

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت با گرامیداشت هفته معلم گفت معلمی افتخار است و معلمان مجاهدان بردبار، سخت‌کوش و متعهدی هستندکه امروز باید بیش از همیشه مفاخر خود شناخته و به نسل جدید بشناسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی رشت با بیان اینکه باید غیرت و هویت ایرانی را حفظ کنیم، افزود: این امر با توصیه و حرف حاصل نمی شود بلکه معلمان باید خود مفاخر فرهنگی و علمی را بشناسند و به دانش آموزان تعلیم و تربیت دینی و اسلامی را ارائه دهند.

خطیب جمعه رشت عنوان کرد : معلمان باید به دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم سربلندی، افتخار، احترام و ادب را بیاموزند و هویت ایرانی - اسلامی را در آنان تقویت نموده تا دانش آموزان از ایرانی بودن احساس عزت و افتخار داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در انتقاد از بی‌ثباتی در آموزش و پرورش، آموزش و پرورش را زیربنای دانشگاه خواند و اظهار کرد: تغییر وزیر گاهی حتی به تغییر مدیران مدرسه منجر می شود و دانش آموز در مدت کوتاه با تغییر چندین مدیر مدرسه مواجه می شود که این خود بی ثباتی در آموزش و شرایط مدرسه و دانش آموزان را موجب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به سفر رئیس جمهوری به سوریه اشاره و بیان کرد: پس از سال های جنگ سوریه، رئیس جمهوری با استقبال پرشوری از سوی مردم سوریه روبرو شد.

وی عنوان کرد: آنچه امروز می توان دید آنکه پیروز جنگ در سوریه مردم و بشار اسد هستند و ایالات متحده با هزینه های هنگفتی که انجام داده شکست خورد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حجاب قانون قرآن است، گفت: حجاب و عفت در زندگی عفیفانه جزو قوانین خداست که از آن کوتاه نمی آییم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای اجرای قانون خدا آمده است، گفت: همه کسانی که در کشور ما زندگی می کنند، خود را موظف می دانند که قانون خدا را عمل کنند.

وی عنوان کرد: این همه مسائل تحریم ها و مشکلات اقتصادی ملت ما را نگران نکرد ولی کشف حجاب عده‌ای معدود، مردم را نگران کرده است.

به گفته آیت الله فلاحتی: مردم از دین شان و احکام الهی که یکی از آنها حجاب است، کوتاه نمی آیند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان هم در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه رسالت معلمان، رسالت الهی و یک وجه پیامبرانه است، گفت:  هویت اولیای الهی همان هویت معلمی آنان است.

محمد فائزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و مقام معلم افزود:  ولایت خداوند انسان ها را از ظلمت دور می کند و معلمان نیز همواره این موضوع را دنبال می‌کنند.
 مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه معلمان ادب و احترام را به دانش‌آموزان می آموزند، تصریح کرد: جایگاه معلم ویژه و ممتاز است و نباید کارش بی اهمیت قلمداد شود.
 فائزی جایگاه معلم را در علم آموزی و بالابردن سطح تراز جامعه موثر دانست و گفت: باوجود تلاش های معلمان در فضای مجازی در ۲ سال کرونا متاسفانه  عدم حضور معلمان در کلاس‌ها، آسیب‌های فراوانی به حوزه آموزش و پرورش وارد کرد.
وی افزود: هر کشوری که بخواهد در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، باید قدر معلمان خود را بداند اما متاسفانه مسئولان ما هر زمانی که می‌خواهند برای معیشت قشر معلم کاری انجام دهند، دستشان می‌لرزد و با این نگاه نمی‌ توان بنای بزرگ اسلامی را معماری کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت:  موضوع عزل وزیر، بحث حق و حقوق معلمان را مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اشاره کردند، بنابراین باید نوع نگاه به معلمان تغییر کرده و به فکر معیشت آنان باشیم.
وی با اشاره به اینکه از ۱۲ معلم برگزیده نمونه کشور، ۲ نفر گیلانی بودند، افزود: رتبه اول معلم نمونه کشور را معلم گیلانی کسب کرد که این امر بیانگر آنست که معلمان ما در هر شرایطی خالصانه پای‌کار ایستاده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha