از ایده تعریف مدال کارگر نمونه شیراز تا فصل مشترک اشتغال برای مدیریت شهری و دولتی

شیراز-ایرنا-طرح ایده تعریف مدال کارگر نمونه شیراز و همچنین بیان فصل مشترک فعالیت بسیاری از دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری شیراز که اشتغال اعلام شد، از مهمترین مباحث دیدار اعضای پارلمان شهری شیراز و مدیران شهرداری با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به مناسبت هفته کارگر بود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در دیدار با رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قائم مقام شهردار این کلانشهر ضمن تبریک ایام هفته کارگر و تقدیر از حضور مدیران شهری شیراز از همراهی شورای اسلامی و شهرداری شیراز قدردانی و خواستار تداوم این رویه شد.

وحید خداپرست کارگران را بزرگترین قشر فعال کشور دانست و افزود: یکی از بزرگترین جامعه‌های کارگری این استان در شهرداری شیراز مشغول به کار هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان فارس با بیان اینکه ۹ اداره کل و بانک ذیل وزارت تعاون کار در حال فعالیت در استان و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند،اظهار داشت: همه این مراکز به نوعی در برخی اهداف ، عملکرد مشترک با مدیریت شهری شیراز دارند که توسعه مراودات و هم افزایی بین این ارگان‌ها و شهرداری شیراز در نهایت به بهبود ارائه خدمات به مردم منجر خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخش تعاون استان فارس در ماه های گذشته در توزیع اقلام و نیاز بازار شب عید و ایام ماه مبارک رمضان بهترین عملکرد را از خود نشان داد به نحوی که بعنوان اتاق تعاون برتر کشور از نظر عملکرد کیفی و کمی در این بخش معرفی شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین بر کمک و هم افزایی با مدیریت شهری شیراز برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم تاکید کرد.

از ایده تعریف مدال کارگر نمونه شیراز تا فصل مشترک اشتغال برای مدیریت شهری و دولتی
رییس شورای شهر شیراز: فصل مشترک فعالیت‌ها اشتغال است

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه ضمن تبریک روز جهانی و هفته کار و کارگر گفت: نقش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در زندگی مردم و جامعه بارز و برجسته است.

مهدی طاهری موضوع اشتغال را مساله بسیار مهم و روز جامعه دانست و افزود: فصل مشترک و موضوع محوری فعالیت های کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز مساله اشتغال است.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال همواره در کمیسیون های مختلف شورای اسلامی شهر شیراز بعنوان موضوع محوری و نیاز روز جامعه مطرح می شود که باید در این زمینه همه ارگان ها و دستگاه های دولتی به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کمک و یاری رسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به شعار سال اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در سالیان گذشته بر موضوع اشتغال و رونق تولید تاکید داشته اند که این مهم در نام گذاری شعارهای سال های اخیر کاملا مشهود است.

وی شاخص ترین مساله اقتصادی روز کشور را موضوع اشتغال دانست و گفت: استان فارس در دولت سیزدهم در زمینه مقوله اشتغال عملکرد خوبی دارد و موفق عمل کرده است و مدیریت شهری شیراز این آمادگی را دارد که در قالب انعقاد تفاهم نامه با این اداره کل هر نوع همکاری برای بهره مندی شهروندان و مردم را انجام دهد.

پیشنهاد تعریف مدال کارگر نمونه در شیراز

طاهری در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: هر ساله در روز کارگر از کارگران نمونه شهرداری شیراز در شورای شهر تجلیل می شود اما با این هدف که این نهاد باید شورای شهر باشد و نه تنها شورای شهرداری، می توان مدال کارگر نمونه در سطح این کلانشهر تعریف و هر ساله این مدال در روز جهانی کارگر به گردن کارگران نمونه با انتخاب از میان کارگران همه مجموعه های دولتی، غیر دولتی و ... آویخته شود.

وی در پایان گفت: ظرفیت شوراها در قانون بطور عظیم پیش بینی شده است و از این رو همه دستگاه های اجرایی و .. می توانند لایحه به پارلمان شهری ارایه دهند تا با رای گیری در صحن علنی و تایید فرمانداری به قانون لازم الاجرا تبدیل شود.

از ایده تعریف مدال کارگر نمونه شیراز تا فصل مشترک اشتغال برای مدیریت شهری و دولتی
قائم مقام شهردار: بهره از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقاء خدمات به کارگران

قائم مقام شهردار شیراز نیز در این جلسه عنوان کرد: موضوع عدم آشنایی دستگاه های اجرایی از ظرفیت شهرداری و همچنین روند بالعکس آن نیز وجود دارد که باید از ظرفیت بی بدیل شهرداری و شوراها برای توسعه خدمات به مردم استفاده شود.

آرش فرج زاده با بیان اینکه بخش زیادی از کارکنان شهرداری شیراز را کارگران تشکیل داده اند،گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای میان شورای اسلامی و شهرداری شیراز و اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس می توان خدمات رسانی به جامعه بزرگ کارگری و مردم شیراز را به لحاظ کیفی و کمی ارتقاء داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha