۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85102372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره کشوری شو سواره در کنگاور کرمانشاه برگزار شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85102372
جشنواره کشوری شو سواره در کنگاور کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- ایرنا- دومین جشنواره کشوری شو سواره عصر امروز، جمعه با حضور سوارکارانی از ۲۰ استان کشور در شهر گودین از توابع شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه برگزار شد.

رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره که با حضور نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۵ اسب اصیل و فاخر در این جشنواره با محوریت اسب کُرد از ۲۰ استان کشور شرکت داشتند.

ستار الماسی اضافه کرد: جشنواره‌های شو سواره رقابتی نیست و هدف از برگزاری این قبیل برنامه ها، ایجاد شور، نشاط اجتماعی و شناسایی اسب‌های اصیل توسط فعالان صنعت اسب است.

وی افزود: علاوه برحضور سوار کاران تعداد زیادی پرورش‌دهندگان اسب از مناطق مختلف کشور در این جشنواره حضور داشتند و اسب‌ها را در میدان ارزیابی کردند.

رییس هیات سوارکاری استان کرمانشاه همچنین در ادامه گفت: جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار شد و ما برگزاری سالانه این جشنواره در گودین را در تقویم سوارکاری استان ثبت کرده ایم.

جشنواره کشوری شو سواره در کنگاور کرمانشاه برگزار شد

الماسی افزود: تعداد تماشاگران و شرکت‌کنندگان بومی در این جشنواره بیانگر محبوبیت بسیار زیاد رشته اسب سواری در این منطقه است.

شهر گودین از توابع شهرستان کنگاور و در همسایگی استان همدان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی از دیرباز محل نگهداری و پرورش اسب است و مردم این منطقه همواره از جشنواره‌ها و رقابت های اسب سواری استقبال گسترده‌ای می‌کنند.

در پایان این جشنواره به همه شرکت‌کنندگان تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا شد.

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha