۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85102471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سازمان ملل درباره خطر ناامنی غذایی ۱۹ میلیون سودانی

نیویورک – ایرنا- سازمان ملل متحد همزمان با تداوم درگیری ها در سودان اعلام کرد ۱۹ میلیون نفر در سودان ممکن است در ماه‌های آینده از ناامنی غذایی رنج ببرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش هایی دریافت کرده است که تا ۲۵ آوریل، ۱۹۰ کودک در درگیری های سودان کشته شده اند.

معاون سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: در همین حال، برنامه جهانی غذا پیش بینی می کند که در صورت ادامه درگیری ها، تعداد افراد متاثر از ناامنی حاد غذایی در سودان در سه تا شش ماه آینده بین ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر افزایش می یابد که این تعداد سودانی هایی که از ناامنی حاد غذایی رنج می برند را در مجموع به ۱۹ میلیون نفر افزایش می دهد.

فرحان حق ادامه داد: انتظار می رود ایالت های دارفور غربی، کردفان غربی، نیل آبی، دریای سرخ و دارفور شمالی در ماه های آینده شاهد بیشترین ناامنی غذایی باشند.

به گفته وی، برنامه جهانی غذا از دولت‌ها می‌خواهد که مرزهای خود را به روی کسانی که از خشونت فرار می‌کنند باز نگه دارند و از همه کشورها می‌خواهد که به مهاجران سودان اجازه ورود بدون تبعیض به سرزمین‌های خود را بدهند و بازگشت اجباری آنها به سودان را متوقف کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.  با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین درگیری، درگیری ها همچنان ادامه دارد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل می گوید آژانس پناهندگان سازمان ملل، با مشورت دولت ها و شرکا، در حال برنامه ریزی برای کمک به بیش از ۸۰۰ هزار نفر است که احتمالا از جنگ سودان به هفت کشور همسایه این کشور فرار کنند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: بدون حل و فصل سریع بحران، ما همچنان شاهد افزایش تعداد بیشتری از مردم آواره در سودان خواهیم بود که برای دستیابی به امنیت و کمک های بشردوستانه خانه های خود را ترک می کنند.آخرین آمار تیم های ما تایید می کند که تاکنون ۷۳ هزار سودانی به کشورهای همسایه این کشور متواری شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha