۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85102501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی نماینده سازمان ملل درباره حل بحران یمن در عربستان

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با مقامات یمنی و عربستانی و همچنین سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت درباره حل بحران این کشور در عربستان دیدار و رایزنی کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با سفیر عربستان در صنعا و سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت و یکی از اعضای شورای ریاستی یمن دیدار کرد.

«هانس گروندبرگ» از برگزاری چندین گفت ‌وگو در ریاض درباره راه ‌حل‌های صلح‌ آمیز بحران یمن خبر داد.

دفتر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروندبرگ با محمد الجابر سفیر عربستان سعودی در یمن، عبدالله العلیمی عضو شورای ریاستی یمن و سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، نماینده سازمان ملل متحد بدون اشاره به جزئیات گفته است که گفت وگوها بر آخرین تحولات یمن و لزوم تلاش‌های بیشتر برای دستیابی به راه حل سیاسی صلح آمیز و فراگیر متمرکز بود.

نماینده سازمان ملل در امور یمن چهارشنبه به صنعا سفر کرده و گفته بود: رایزنی‌های صریح، مفصل و سازنده در صنعا داشتم و اظهاراتی که شنیدم مرا به ادامه این کار تشویق کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که تمام طرف‌ها باید برای پایان دادن به درگیری‌ها، تصمیم‌های شجاعانه اتخاذ کنند و همکاری‌های منطقه‌ای منجر به ایجاد فضاهای مناسب می‌شود.

وی گفت که بوجود آمدن چنین فرصت‌هایی بسیار ارزشمند اما خطراتی نیز با آن همراه است و اکنون زمان آن رسیده که گفت وگوها ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، یک هیات عربستانی شامگاه شنبه (۱۹ فروردین ماه) وارد صنعا شد. این سفر بی سابقه و نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ علیه یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ بود، طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی باشد که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha