۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85102619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سرعین سنددار شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85102619
پنج هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی سرعین سنددار شد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان سنددار شده است.

داور داوردان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سند مابقی اراضی کشاورزی نیز تا پایان شهریورماه امسال صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرستان سرعین در رفع تداخلات اراضی در استان اردبیل رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: با رفع تداخلات امور اراضی در شهرستان سرعین اختلافات بین مردم، کشاورزان و نسخ‌داران با دولت به عنوان اراضی ملی برای همیشه حل و فصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: تلاش می‌شود با همکاری اداره ثبت اسناد، طرح کاداستر برای تمامی اراضی کشاورزی در شهرستان سرعین اجرایی شود.

داوردان از وجود ۳۲ پلاک ثبتی در شهرستان سرعین خبر داد و گفت: رفع تداخل در آنها به اتمام رسیده و با سنددار شدن آنها اختلاف اراضی در بین کشاورزان و یا بین دولت و کشاورزان که یکی از معضلات و مشکلات اجتماعی بود، برای همیشه پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح تهیه کاداستر و صدور سند اراضی کشاورزی یک پروژه ملی و مشترک بین دستگاه‌های اجرایی بوده و اتمام این پروژه به نفع کشاورزان خواهد بود.

او با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از خاک زراعی به عنوان یک موهبت الهی گفت: خاک زراعی بستر مناسب برای حاکمیت امنیت غذایی در کشور را فراهم می‌کند و خودکفایی در محصولات استراتژیک در سایه پاسداری از اراضی کشاورزی محقق خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین زمین‌خواری را از مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی زمین‌های زراعی ذکر کرد و افزود: حدنگاری، صدور سند و رفع تداخلات یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

داوردان ، حفاظت از اراضی کشاورزی را وظیفه قانونی و شرعی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز ویلاسازی بلای جان زمین‌های کشاورزی شده است، پیشگیری مهم‌تر از درمان است و قبل از اینکه خاک زراعی توسط عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب تخریب شود، باید جلوی آن گرفته شود.

سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه ۴۸۱۱ متری سبلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha