سرمربی تیم ملی بدمینتون: صادقانه بگویم در هانگژو مدال نمی‌گیریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بدمینتون گفت: صادقانه باید بگویم که اعزام تیم ملی بدمینتون به بازی‌های آسیایی هانگژو جنبه حمایتی دارد و شانسی برای کسب مدال نداریم.

نیکزاد شیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره انتخابی تیم ملی بدمینتون جهت اعزام به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: ۱۶ بازیکنی که در مسابقات بین‌المللی جام فجر حضور داشتند برای حضور در پیکارهای انتخابی دعوت شدند که یک نفر انصراف داد و در نهایت علی حیاتی در بخش مردان و یگانه کرمانی در بخش زنان انتخاب شدند.

وی افزود: در خصوص اعزام بدمینتون‌بازان به بازی‌های آسیایی با مسئولان کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی شد و قول‌هایی دادند تا شاید یک یا دو بازیکن را به این بازی‌ها اعزام کنند. شرایط بدمینتون از لحاظ مدال‌آوری در آسیا متفاوت است. ۹۲ درصد کل مدال‌ها را کشورهای شرق‌ آسیا کسب می‌کنند. در واقع کسب مدال در هانگژو مانند این است که باید در المپیک مدال بگیریم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون عنوان کرد: حضور در بازی‌های آسیایی از چند جهت برای ما خوب است. بازیکنان می‌توانند در میادین بین‌المللی تجربه کسب کنند. همانطور که کاوه محرابی در سال ۲۰۰۸ و ثریا آقایی در ۲۰۲۲ برای المپیک سهمیه کسب کردند، این بازی‌ها هم می‌توانند سکوی پرتابی برای بدمینتون‌بازان ما باشد تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پله پله رشد کنیم باید تا قبل از المپیک در این بازی‌ها و چنین مسابقاتی حضور یابیم. در واقع بدمینتون‌بازان با شرکت در این مسابقات می‌توانند رنکینگ جهانی خود را بالا ببرند و برای همین در کسب سهمیه بسیار اهمیت دارد.

شیری یادآور شد: کمیته ملی المپیک فدراسیون‌هایی که شانس مدال دارند را برای اعزام هانگژو انتخاب کرد. شانس‌مان برای کسب مدال کم است و صادقانه بگویم این اعزام می‌تواند جنبه حمایتی داشته باشد و در این بازی‌ها شانس بالایی برای مدال نداریم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون خاطر نشان کرد: شانس ما برای کسب مدال در قاره دیگر بیشتر از آسیاست. وقتی یک بازیکن اعزام شود تنها در سینگل بازی می‌کند، اما وقتی دو بازیکن از ایران اعزام شوند، می‌توانند در دوبل هم بازی کنند و فرصت خوبی برای افزایش رنکینگ است. امیدوارم دو نفر از بخش مردان و دو نفر از بخش زنان به این بازی‌ها اعزام شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha