استاندار: تجهیزات امدادی هلال احمر خراسان‌شمالی باید بروزرسانی شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تجهیزات امدادی هلال احمر استان با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه نیازمند تقویت و بروزرسانی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در دیدار مدیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: خراسان شمالی جزو استان های حادثه خیز کشور است اما از تجهیزات نوین امدادی بی بهره بوده که باید به روزرسانی آن در اولویت کاری قرار گیرد.

وی افزود: اینک نیز پیگیری هایی برای افزایش تجهیزات امدادی خراسان شمالی و به روزرسانی آن در حال انجام است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: اگر امکانات مجموعه هلال احمر استان بروز رسانی شود، بی تردید این نهاد در اجرای ماموریت های امدادرسانی موفق تر عمل خواهد کرد.

حسین نژاد با بیان اینکه افزایش آگاهی و اطلاع مردم از مهم‌ترین راه‌های کاهش اثرات حوادث است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم باید همواره در دستورکار این سازمان امدادی قرار گیرد.

وی افزود: در واقع هلال احمر باید همواره آموزش های مقابله با زلزله و دیگر مخاطرات طبیعی را به مردم ارایه دهد تا فرد بتواند فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه خود را هنگام وقوع حوادث به درستی انجام دهد.

استاندار: تجهیزات امدادی هلال احمر خراسان‌شمالی باید بروزرسانی شود

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی به کاهش اثرات روانی منفی در رخدادهای طبیعی نیز کمک می کند.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است.

به گزارش ایرنا، امدادگران این جمعیت در سال گذشته به هزار و ۳۵ حادثه دیده در مناطق مختلف خراسان شمالی امدادرسانی کردند که این رقم ۲۶ درصد نسبت به ۱۴۰۰، ۲۶ افزایش یافت.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha