۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85102990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل دولت فراگیر؛ خواسته سازمان همکاری شانگهای از طالبان

تهران- ایرنا- وزرای خارجه هند، روسیه و پاکستان در نشست سازمان همکاری شانگهای بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با هدف حمایت از حقوق زنان در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از طلوع نیوز، سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در نشست سازمان همکاری شانگهای در ایالت گوا هند افزود که اوضاع افغانستان هنوز هم در محور توجه ما است. تلاش‌های ما باید برای رفاه پایدار مردم افغانستان باشد.

به گفته وی،‌«اولویت‌های فوری ما ارائه کمک‌های بشردوستانه و ایجاد یک دولت واقعا فراگیر و نماینده، مبارزه با هراس‌افکنی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و رعایت حقوق زنان و کودکان و اقلیت‌ها است.»

جایشانکار تصریح کرد تلاشها برای رفاه پایدار شهروندان افغانستان ادامه دارد.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز تصریح کرد: مسکو انتظار داشت که دولت فعلی افغانستان به وعده های خود برای رسیدن به یک دولت فراگیر عمل کند.

لاوروف افزود ما منتظر هستیم افغانستان اقداماتی را در رابطه با حقوق بشر، ایجاد امنیت در قلمرو افغانستان، ریشه کنی تهدیدات تروریستی و قاچاق مواد مخدر انجام دهد.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان نیز گفت تامین صلح در افغانستان، کلید صلح در منطقه و جهان است.

وزیر خارجه پاکستان در این نشست گفت: «افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات نه تنها کلید یکپارچگی منطقه‌ای و همکاری اقتصادی بل کلید صلح و ثبات جهانی است.»

چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای دائمی سازمان همکاری شانگهای به شمار می آیند.

افغانستان عضو ناظر این سازمان به شمار می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha