هواشناسی: سامانه ناپایدار از روز یکشنبه کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از فردا (یکشنبه) تا روز چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«سعید قاسمی» عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: موج اول از این سامانه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، علاوه بر وزش باد و رشد ابر، احتمالاً بارش های خفیفی نیز برای نواحی کوهستانی استان در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وزش باد که فردا در بعضی ساعات نسبتاً شدید خواهد بود؛ ممکن است بتدریج تا صبح دوشنبه، هوای استان را بخصوص در نواحی غربی کم و بیش غبارآلود کند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: موج دوم از سامانه مذکور نیز که از رطوبت بیشتری برخوردار است؛ از روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه، در بعضی ساعات سبب رگبارهای بهاری، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، در سطح استان می شود.

قاسمی با بیان اینکه شرایط ناپایدار در نیمه شمالی نمود بیشتری خواهد داشت افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه با استقرار وضعیتی نسبتاً پایدار در منطقه، به استثنای بعضی ساعات ، وزش باد (غالباً ملایم) و رشد ابر پدیده قابل ذکر دیگری برای جو استان پیش بینی نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین؛ دمای هوا که طی امروز و فردا روندی افزایشی خواهد داشت؛ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، به طور نسبی کاهش و در دو روز پایانی هفته مجدداً افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha