نماینده مهریز در مجلس: ارتباط مرکز اسناد ملی با مردم نیازمند تقویت است

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی با مردم و نخبگان نیازمند تقویت است و دراستان یزد با توجه به منابع قدیمی که در اختیار مردم قرار دارد، استفاده از ظرفیت های مردمی باید بیشتر مودر توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان شنبه شب در نشستی با مسئول و کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با قدردانی از تلاش‌های صورت گفته در سال‌های گذشته در این مجموعه اظهار داشت: ارتباط مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با بخش های مختلف برای تحقق اهداف فرهنگی و علمی این مجموعه و جذب اعتبارات از طریق معادن بزرگ استان بسیار اهمیت دارد و در این زمینه پیگیری مطالبات این بخش انجام می شود.

وی تلاش برای انتقال اسناد مناطق و حوزه‌های شهرستان به آرشیو ملی یزد و تقویت بودجه و حمایت از ساخت ساختمان این مجموعه‌ی هویتی در استان را جزو وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی یزد نیز با بیان اینکه در تقویم ملی کشور ۱۹ اردیبهشت ماه به عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی نامگذاری شده است، گفت: شعاری که امسال به صورت ملی برای بزرگداشت این روز انتخاب شده است" اسناد ملی، حافظه ملی، ایران قوی" است.

سعید زارع با تشریح وظایف این مجموعه در حوزه اسناد، کتابخانه و آرشیو شفاهی افزود: پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات به خصوص ایجاد ساختمان استاندارد از محل منابع ملی، تلاش برای افزایش اعتبارات این مجموعه در سطح ملی و استان و مستندسازی و جذب اسناد حوزه شهرستان‌های استان از موضوعاتی است که با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان قابل تحقق است.

هم‌اکنون بیش از هفت میلیون برگ سند در مخزن مرکز اسناد استان یزد نگهداری می‌شود، تنظیم ۴۱ هزار برگ سند، انتقال ۹ هزار و ۵۳۷ کارتن اسناد ادارات به این اداره‌کل و آزادسازی چهار هزار و ۷۷۳ مترمربع از فضای بایگانی ادارات از اقداماتی است که با کمک مرکز اسناد استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha