انتظار هلال‌احمر ایران از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ رفع اثر تحریم‌ها است

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: انتظار جمعیت هلال‌احمر از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ رفع آثار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره انتظارات جمعیت هلال‌احمر ایران از صلیب سرخ جهانی اظهار داشت: یکی از انتظارات اساسی جامعه هلال‌احمر از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کاهش و مرتفع کردن اثرات تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

وی توضیح داد: این کمیته باید براساس شرح وظایف خود عمل کند؛ مطابق با برخی مستندات، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گاه به نقش وظایف خود به‌درستی عمل نمی‌کند و انتظار اولیه و اصلی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی عمل به تعهدات و وظایف سازمانی این کمیته است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمعیت هلال‌احمر روز گذشته؛ شنبه (١۶ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢) نیز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه طبیعتا روند انجام برخی اقدامات هلال‌احمر را با دشواری روبه‌رو می‌کند؛ برای نمونه، برخی از داروهای موردنیاز مردم به سهولت وارد کشور نمی‌شود؛ بعضی از تجهیزات نظیر بالگرد دید در شب نیز به دلیل وجود همین تحریم‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار نمی‌گیرد.

کولیوند تاکید کرده بود که تبعات این تحریم‌های ظالمانه بر نیازمندان تاثیرگذار خواهد بود.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یک انجمن انسان‌دوستانه است که در زمینه کمک‌های اولیه و پیشگیری از وقوع حوادث فعالیت می‌کند؛ این سازمان غیردولتی تمامی کشورهای جهان را به هنگام وقوع بحران حمایت و خدمت‌رسانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha