۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85103904
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بها دادن به نماز باعث کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود

رشت - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان گفت: نماز سپری است که باعث عدم لغزش می‌شود و به میزانی که به نماز بها دهیم به طور حتم ناهنجاری‌های موجود در جامعه کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، مرتضی رضایی روز یکشنبه در جلسه شورای ستاد اقامه نماز گیلان در رشت اظهار کرد: اگر امروز مشکلاتی را در کف جامعه شاهدیم به این دلیل است که در مقوله نماز و ترویج آن کار موثری نکردیم. باید به این فریضه بیش از پیش بها داد.

وی به درخواست استان برای میزبانی اجلاس سراسری اقامه نماز اشاره کرد و افزود: جلسه ستاد اقامه نماز منطقه یک کشور روز ۲۸ اردیبهشت ماه در رشت برگزار می‌شود امید است شاهد کارهای بزرگی در حوزه نماز در گیلان باشیم.

وی افزود: گیلان برای میزبانی اجلاس سراسری ستاد اقامه نماز کشور متقاضی است و آمادگی دارد این اجلاس را با تمام توان و با شکوه هر چه بیشتر در این خطه برگزار کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به اماکن و فضاهای اقامه نماز اشاره کرد و ادامه داد: باید بهترین مکان‌ها را برای اقامه نماز در اماکن عمومی و غیره در نظر بگیریم اما متاسفانه شاهدیم در مجموعه های گردشگری، جایگاه‌های سوخت و مراکز بین راهی فضاهای تعیین شده برای اقامه نماز چندان مناسب نیستند.

رضایی اضافه کرد: پررنگ کردن و بهبود جایگاه نماز در مراکز گردشگری، اقامتی و جایگاه‌های سوخت الزامی است و کاستی‌های این بخش نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود تا مکان‌های نماز در این مراکز در حد و زیبنده نمازگزاران باشد.

رتبه دوم گیلان در اقامه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: گیلان مقام دوم اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌ها اجرایی را در سال گذشته به خود اختصاص داد و امید است با برطرف کردن نقاط ضعف بتوانیم در سال جاری به رتبه نخست کشور دست یابیم.

حجت‌الاسلام سیدابوطالب حجازی افزود: در بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی گیلان در برپایی نماز، ۳۹ دستگاه تقدیر ویژه شدند، ۲۰ دستگاه در جایگاه خوب، هشت دستگاه در شرایط متوسط و ۱۳ دستگاه در جایگاه ضعیف قرار داشتند.

وی با اشاره به مجمع خیرین مسجدساز در گیلان بیان کرد: طی سال گذشته ۳۲ میلیون تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی گیلان به این مجمع واریز شد و مجمع خیرین مسجدساز تهران نیز ۲۹۰ میلیون تومان به گیلان کمک کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی نیز اشاره و عنوان کرد: باید به نمازخانه‌های موجود در پارک‌های جنگلی، جایگاه‌های سوخت بین راهی و همچنین مراکز گردشگری بیشتر رسیدگی شود تا جایگاه نماز در این اماکن در حد مطلوبی باشد.

۳۰ میلیارد برای بازسازی مساجد گیلان هزینه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۳۰ میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی مساجد در گیلان هزینه شد و حتی برخی از مساجد به طور کلی مورد بازسازی قرار گرفتند.

ولی جهانی افزود: با وجود اینکه گیلان استانی گردشگر و مهمان‌پذیر است و در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود ۱۷ میلیون گردشگر وارد این استان شدند باید در همه اماکن گردشگری و جایگاه‌های سوخت نمازخانه با رعایت مسایل بهداشتی داشته باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه هم‌اینک مسایل بهداشتی به خصوص در جایگاه‌های سوخت رعایت نمی‌شود و سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های مناسبی وجود ندارد که باید تلاش شود این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود و شاهد مکان‌های مناسبی برای اقامه نماز در مراکز بین‌راهی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha