۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85103984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده غالب جوی همدان است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85103984
وزش باد شدید پدیده غالب جوی همدان است

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش باد شدید پدیده غالب جوی استان طی چهار روز آینده است که در این باره هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

«روح اله زاهدی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد شدید در ساعات عصرگاهی پیش بینی می شود که شدت وزش باد از فردا دوشنبه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا روند افزایش دما ادامه دارد گفت: فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته آینده پیش بینی می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان اضافه کرد: با فعالیت سامانه ضعیف بارشی در ساعاتی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه احتمال بارش های پراکنده و رگبار باران در برخی از نقاط استان و به ویژه در نیمه غربی وجود دارد.

زاهدی یادآوری کرد: نهاوند، فامنین، اسدآباد و بهار با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و درگزین و کرفس ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۶ و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است و امشب نیز در سردترین ساعات هشت درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha