۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85103998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر و رباط کریم بسته شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85103998
۱۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر و رباط کریم بسته شد

شهرری - ایرنا - شرکت آب منطقه‌ای استان تهران روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان های اسلامشهر و رباط کریم پر و بسته شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست امورمنابع آب شهرستان اسلامشهر از پر و مسدود شدن هشت حلقه چاه غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این دستگاه خبر داد.

فرهاد اکبرپور اظهار کرد: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آب های زیرزمینی در شهرستان اسلامشهر، هشت حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۵۰۰ متر پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج بیش از ۱۷۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

اکبرپور خاطرنشان کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان است.

این مسئول یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

۱۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در اسلامشهر و رباط کریم مسدود شد

طی هفته گذشته با اخذ دستور قضایی هفت حلقه چاه غیرمجاز آب در رباط کریم مسدود شد

مدیر امورمنابع آب شهرستان رباط کریم از پر و مسدودشدن هفت حلقه چاه غیر مجاز در محدوده انجم آباد و سفیدار از توابع شهرستان رباط کریم خبر داد.

جواد غفاری اظهار داشت: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان رباط کریم، هفت حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۳۷۲ متر و دبی ۱۰.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج حدود ۲۰۸ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

غفاری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی این امور حفاظت و حراست از منابع آبی است، هشدار داد: با هرگونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی به شدت برخورد خواهد شد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استــان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد. حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha