۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85104015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان سربازان گمنام مبارزه با شبیخون فرهنگی هستند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85104015
معلمان سربازان گمنام مبارزه با شبیخون فرهنگی هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گفت: معلمان سربازان گمنام و افسران اصلی مبازره با شبیخون و ناتوی فرهنگی هستند و به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان ارشد کشور در همه دولت ها نباید نگاه مصرفی به مجموعه وزارت مهم و کلیدی آموزش و پرورش و معلمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی درویشی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از معلمان نمونه استان، افزود: معلمان در تمام جوامع بشری ارج، قرب والا و نقش برجسته ای دارند که برای رشد و بالندگی جامعه بر روی معلمان و دستگاه آموزشی خود سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از معلمان به عنوان سربازان گمنام نظام برای گذر از گردنه های سخت و پیچ های تاریخی حساس نام برده و برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید به مجموعه آموزش و پرورش بیشتر رسیدگی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به موضوع اغتشاشات سال گذشته اشاره و تاکید کرد: تکانه های پارسال هیچ خللی به روند تحصیل در مدارس و حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس های درس وارد نکرد و با مدیریت درست، به موقع و اصولی شورای آموزش و پرورش در برابر هجمه های سنگین دشمنان و معاندان ایستادند.

درویشی یادآور شد: برای انتخاب معلمان نمونه ۴۷ نفر به مرحله استانی و سه نفر به کشوری راه یافتند که از بین شاخص ها بیشترین شاخصه ها را کسب کردند.

وی اضافه کرد: امسال جلوه های ویژه خدمات رسانی برخی از معلمان به دانش آموزان استان ثبت و احصا و به یک مجموعه تبدیل شد که از جمله این جلوه های ویژه معلمی پیمودن راه های طولانی و سخت گذر معلمان برای رسیدن مدارس و اندک دانش آموزان ساکن در مناطق دورافتاده است یا وجود یک مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم در نقاط عشایری یا دورافتاده از دیگر جلوه های معلمی محسوب می شود.

معلمان سربازان گمنام مبارزه با شبیخون فرهنگی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از رسانه ها درخواست کرد: از معلمان دارای جلوه های ویژه برای معرفی تلاش های این قشر از معلمان ورود کرده و گزارش و مستندهایی را از این افراد تهیه و مخاطبان خود را با سختی های کار این معلمان آشنا کنند.

درویشی تقدیر از کارکنان همه مدارس به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم در مدارس، تقدیر از مدیران کل ادوار آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌های امسال هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۳ هزار متر چمن درون مدرسه به سرانه ورزشی مدارس استان اضافه شد، استفاده ساماندهی اردوگاه های دانش آموزی و اردوگاه ملی که تحویل زمین آن از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری نهایی شده است، استفاده‌ از تجارب مدیران کل گذشته آموزش و پژورش، ساماندهی زایرسرای مهران و درمانگاه فرهنگیان از دیگر اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: جشن تکلیف برای ۱۱ هزار نفر دانش آموز، برگزاری نماز جماعت، ‌جشن روزه اولی ها و راه اندازی مجدد گروه سرود همسراییان فتح بعد از چندین سال وقفه برای اجرا در راهپیمایی ها، برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و مشارکت ۴۰۰ نفر از دانش آموزان المپیادی برای پیگیری مسائل و ایده های المپیادی دانش آموزی، تدوین یک کتابچه از مقام های کشوری دانش آموزان و معلمان و کسب ۳۰ عنوان برتر کشور در سال گذشته از دیگر اقدامات اداره کل بود.

درویشی با بیان اینکه این اداره کل در صدد تهیه یک کلیپ است، به مدیران کل دستگاه های استان و مجموعه آموزش و پرورش پیشنهاد کرد با یافتن یکی از معلمان دوران تحصیل خود از مقام این معلم تقدیر و در ساخت این کلیپ با آموزش و پرورش همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور استاندار ایلام برگزار شد، معلمان نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم با پخش یک کلیپ نام و یاد معلمان و فرهنگیانی که در زمان جولان ویروس مرگبار کرونا جان خود را از دست دادند، گرامی داشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha