۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85104071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صیاد ۱۵ بال تیهو در بوشهر به دام افتاد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85104071
صیاد ۱۵ بال تیهو در بوشهر به دام افتاد

بوشهر - ایرنا - سرپرست ‌اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری یک متخلف صید و شکار غیرقانونی ۱۵ بال تیهو در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکارچیان این پرنده با پخش صدای تیهوی ماده، طعمه خود را جذب و سپس با استفاده از تور زنده‌گیری پرنده (خفتوک) اقدام به شکار می‌کنند.

وی افزود: از شکارچی غیرقانونی این پرندگان در کوه سیاه، ۲ رشته تور پرنده‌گیری و یک دستگاه واکمن نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: با وجود کوهستانی‌ بودن مسیر و منتهی شدن به یکی از تنگه‌های صعب‌العبور منطقه، ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان با ساعت‌ها پیاده‌روی موفق به دستگیری این شکارچی غیرقانونی شدند.

مرادزاده یادآور شد: اکنون در فصل زاد و ولد حیات وحش قرار داریم و شاهد جفت‌گیری پرنده تیهو در این منطقه هستیم؛ بنابراین شکار غیر قانونی در این ایام ضربه بزرگی به تداوم حیات این گونه در استان بوشهر می‌زند.

وی اضافه کرد: ماموران این یگان هفته گذشته نیز موفق به دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز به همراه لاشه ۲ بال تیهوی ماده در منطقه بوشکان دشتستان شدند.

مرادزاده گفت: با توجه به اهمیت جنس ماده در بقای حیات وحش، قانون‌گذار میزان جرایم حاصل از صید و زنده گیری و شکار گونه‌های ماده در پرندگان، پستانداران و دیگر گونه‌ها را سه برابر جنس نر دانسته تا نسبت به اهمیت بقای گونه حساسیت بیشتری اعمال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha