۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85104192
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معلمان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 85104192
معلمان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

شهرکرد-ایرنا- همزمان با هفته معلم از معلمان نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شهدا و ایثارگران روز یکشنبه تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل از معلمان از ۴۷ معلم برگزیده منطقه‌ای که پنج نفر از آنها منتخب استانی و ۲ نفر منتخب ملی شدند، تجلیل شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شهدا و ایثارگران با اشاره به اینکه چهار هزار شهید معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: برگزاری آیین تجلیل از معلمان در راستای تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش‌های جامعه فرهنگی و معلمان است.

زهرا مظفر روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی و ملی استان ضمن تبریک روز معلم گفت: همه آحاد جامعه در کمال فروتنی و خاضعانه قدردان زحمات معلمان هستند.

وی با اشاره به فلسفه انتخاب شغل معلمی افزود: معلمی شغل انبیاست که با تولدشان تعلیم و تربیت و معلمی عجین شده تا منادی سعادت مردم باشند.

مظفر اظهار داشت: پیامبران حامل پیام حق الهی بودند و معلمان هدف مشابه را دنبال می‌کنند و با هدایت دانش‌آموزان و آموزش علم و معرفت به آنها مسیرهای پیشرفت را فراهم می‌کنند.

به گفته وی، دانش‌آموزان به عنوان گرانبهاترین سرمایه در دست معلمان هستند که باید برای هدایت و آموزش این سرمایه کار تربیت، آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

مظفر افزود: معلمان هدایت دانش‌آموزان در مسیر درست انجام می‌دهند و امانتدار وقت و زمان هستند و دانش‌آموزان امانت دست آنها هستند تا راه سعات را به آنها آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه کلید سعادت یک ملت در دست معلمان است،گفت: همه‌ی ما تا زمانی که به علم آموزی مشغول باشیم، دانش آموز هستیم.

به گفته وی، رسالت راه ما معلم‌ها ادامه راه پیامبران است و همگی می‌دانیم که معلم قهرمان و ناجی کشور است چرا که هر آنچه در اندیشه معلم باشد، در جامعه شکل می‌گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را تعیین کننده ساختار فرهنگی در اجتماع دانست و گفت: دشمنان نطام اسلامی برنامه‌ریزی های زیادی برای ناامن کردن جامعه داشتند که در تمام این برنامه ریزی و توطئه‌ها شکست خوردند.

دانش آموزان سرمایه یک معلم هستند

معلم نمونه ملی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به عنوان فرزندان معلمان در محیط، مدرسه و کلاس درس هستند، گفت:معلمان در طول سال تحصیلی بر روی دانش‌آموزان کار می‌کنند و آموزش معلمان بر ذهن و عواطف دانش‌آموزان اثر می‌کند.

زهرا میرعلایی افزود:دانش‌آموزان تشنه محبت و آموزش معلمان هستند و معلمان موجودی نامیرا هستند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان هیچ وقت از صحنه روزگار محو نمی‌شوند، گفت: تک تک کلمات و آموزش‌ها و اندیشه‌ها معلمان باقی می‌ماند.

چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۲۳۰هزار دانش آموز و ۱۵ هزار معلم و فرهنگی در بیش از ۲ هزار مدرسه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha