۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85104215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی ستاد اربعین خراسان شمالی را حمایت کنند

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی دقیق ستاد اربعین استان را برای ارایه خدمات بهتر به زائران حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی متولی باید با برنامه ریزی در اعزام زائران به گونه ای عمل کنند تا این آیین دینی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم دینی باید نقاط ضعف و قوت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در سال های گذشته بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی تاکید کرد: حضور با شکوه مردم در اربعین نیازمند برنامه ریزی هدفمند است بنابراین باید همه ظرفیت ها را به کار بست.

ناهیدی با بیان اینکه حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین مهم ترین عامل ترویج گفتمان فرهنگی و دینی است، گفت: این پیاده روی عظیم دینی ظرفیت بالقوه ای در در تاریخ شیعه است که موجب افزایش همبستگی داخلی و هم افزایی جهان شیعه در منطقه می شود.

وی با اشاره به مستندسازی از پیاده روی بزرگ اربعین، خاطرنشان کرد: این مستندها به کتابخانه ملی ارایه داده می شود بنابراین امسال باید مستندسازی این اجتماع عظیم دینی در دستور کار دستگاه های اطلاع رسانی قرار گیرد تا اثر ماندگار و مجموعه ای نفیس فرهنگی به یادگار گذاشته شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha