فراخوان جشنواره پژوهش حوزه کودک و نوجوان در اردبیل منتشر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از انتشار فراخوان و پوستر نخستین جشنواره "پژوهش" با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و تقویت پرسشگری در بین اعضای این کانون خبر داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف اصلی از طراحی و انتشار این فراخوان تقویت نگاه جستجوگری، تقویت روحیه‌ کنجکاوی و کاوشگری کودکان و نوجوانان، آموختن چگونه اندیشیدن و درست فکر کردن است و مطابق بیانات اخیر مقام معظم رهبری «احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی در کودکان این کشور باید زنده شود».

وی اضافه کرد: محورهای جشنواره پژوهش بر اساس پرورش هویت ملی و بومی و چشم‌اندازهای زیست‌محیطی تدوین‌شده است و موضوع‌هایی همچون گنبد «الله الله»، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پل‌های تاریخی شهر من، نویسنده مورد علاقه من، قهرمان من، عواقب رهاسازی زباله در طبیعت، قطع درختان، ضایعات پلاستیکی، درختان شهر من، گل و گلدان من و پرنده دوست‌داشتنی را شامل می‌شود.

ملک‌زاده فرد خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار برگرفته از فکر و ایده و نگارش خودشان و با راهنمایی مربیان مراکز را به صورت شخصی یا گروهی تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به پوستر این جشنواره در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir به قسمت پورتال استان اردبیل مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: پژوهش‌ها باید در محیط مرکز فرهنگی هنری و طی فراینده لازم با نظارت مربیان صورت گیرد و با محورهای پژوهش انطباق داشته باشد و هرگونه بهره‌برداری غیر اصولی و غیر علمی از مطالب موجود در سایت‌های اینترنتی منجر به عدم پذیرش آثار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: در هفته پژوهش که ۲۵ تا ۳۰ آذر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، سه اثر برگزیده و سه اثر تقدیری در گروه‌های سنی اعضای نوجوان و ارشد، با تقدیر از مربیان راهنمای اعضا معرفی خواهند شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به همراه گروه‌ها و تشکل‌های جامعه هدف خود در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha