۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85104288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: رفع تداخلات اراضی کشاورزی پیش زمینه قانون رفع موانع تولید است

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: رفع تداخلات اراضی کشاورزی پیش زمینه قانون رفع موانع تولید است به همین دلیل این مهم باید به وطور ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز یکشنبه در نشستی با رییس جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون بهره برداری آب منطقه ای کردستان، اظهار کرد: رفع تداخلات و سند دار کردن اراضی کشاورزی و حفظ و حراست آن امر مهمی است و این اقدام نقشی تاثیرگذاری در رونق تولید در عرصه کشاورزی دارد.

وی بر تعیین تکلیف برخی از پلاک های رفع تداخلات و ملزم کردن شرکت های طرف قرار داد برای تسریع در کار تاکید کرد و افزود: کشاورزی از بخش های اصلی اشتغال در شهرستان سقز و ضروری است بانک کشاورزی برای واگذاری تسهیلات به طرح‌های اشتغال زا هم چون احداث سایت های گلخانه، سردخانه و سایت های تولید بذر، نسبت به جذب اعتبارات بانکی اقدام کند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به راه اندازی سایت ۷۰ هکتاری گلخانه چاغرلو یادآور شد: راه اندازی این سایت گلخانه ای در اشتغال گسترده و تولید محصول در این شهرستان نقش موثری دارد.

توان خواستار نهایی کردن اجرای این ظرفیت مهم اقتصاد کشاورزی از طریق کمیسیون های مربوطه شد و گفت: انتقال سند زمین به نام شرکت شهرک های کشاورزی اگر سریع تر انجام شود فعالیت مربوط به ایجاد آن هم سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha