۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85104408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش سوریه درباره بازگشت به اتحادیه عرب/ مرحله آینده نیازمند احترام متقابل است

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه سوریه با استقبال از تصمیم اتحادیه عرب برای پایان دادن به تعلیق عضویت این کشور، اعلام کرد که مرحله آینده نیازمند شیوه‌های کارآمد و سازنده بر اساس احترام متقابل و گفت و گوهای چندجانبه و دوجانبه و منافع امت عربی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دمشق رویکرد مثبت جاری در جهان عرب که در راستای منافع همه کشورهای عربی و تحقق ثبات و امنیت و شکوفایی برای همه ملت های آن است را پیگیری کرد.

در این بیانیه آمده است: در این چارچوب سوریه از تصمیم اتحادیه عرب درباره از سرگیری مشارکت هیات های سوری در نشست های این اتحادیه و سازمان های وابسته به آن در جلسه فوق العاده آن که امروز در سطح وزیران خارجه تشکیل شده بود، با اهتمام و نگاه مثبت استقبال کرد.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: سوریه در همین چارچوب بر اهمیت گفت و گو و اقدام مشترک برای مقابله با چالش هایی که همه کشورهای عربی با آن روبرو هستند، تاکید می کند. سوریه به عنوان یکی از موسسان اتحادیه عرب بار دیگر بر موضع دائمی خود درباره ضرورت تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی و در پیش گرفتن شیوه و راهکارهای کارآمد و سازنده در همکاری های دوجانبه و چندجانبه براساس گفت و گو و احترام متقابل و منافع مشترک تاکید می کند.

کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) موافقت خود را با طرح بازگشت سوریه به این اتحادیه اعلام کردند.

شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی ازسرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha