۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85104460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت از سرمایه‌گذاران اولویت‌ اساسی کارگزاران دولت در ایلام است

ایلام - ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه دولت در استان ایلام حمایت از سرمایه‌گذاران است، گفت: از تسهیل در امور سرمایه‌گذاری در استان حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا، شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری، کشاورزی آریا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه دولت در استان ایلام حمایت از سرمایه‌گذاران است و برای رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاری از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایلام مزیت‌ها و ظرفیت های بی‌نظیری در حوزه گردشگری، کشاورزی و منابع طبیعی و نفت و گاز دارد، افزود: با تمام توان و در راستای تسهیل در امور سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران حمایت می کنیم.

استاندار ایلام یکی از ظرفیت‌های مهم در سرمایه‌گذاری را حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: یکی از راهبردهای اساسی دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و با استقرار مجموعه دولت در استان، از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی که مدت ۲۰ سال از عمر آنها گذشته بود، تعداد ۵ ایستگاه در طی یکسال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار ایلام تصریح کرد: راه‌اندازی این تعداد ایستگاه‌ها علاوه بر اشتغالزایی و توسعه محصولات کشاورزی، زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری را نیز در مناطق مستعد فراهم کرده است.

وی افزود: امید است با تلاش سرمایه‌گذاران امید است در طی سال جاری حداقل در دو حوزه مستعد استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران اولویت‌ اساسی کارگزاران دولت در ایلام است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این نشست با اشاره به ظرفیت های خدادادی فراوان در استان ایلام، گفت: ایلام با وجود طبیعت چهار فصل، اقلیمی متفاوتی دارد و دارای جاذبه های گردشگری بِکری برای گردشگران است.

شهریار عباسی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ایلام را توجیه پذیر عنوان و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری در این استان، این هلدینگ بزرگ می تواند در این حوزه موفق عمل کند.

وی با اشاره به وجود ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق و هم مرز بودن به سه استان واسط، دیالی و میسان کشور عراق،افزود: مهران بعنوان گذرگاه عاشقان اهل بیت (ع) یک کریدور ارتباطی مهم و دارای موقعیت بسیار خوب است که می تواند دروازه ورود به مدیترانه باشد و بعنوان یک طرح جدی برای بحث ترانزیت ایفای نقش کند که این مهم در توسعه اقتصادی استان بسیار موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: ذخایر منابع گازی و نفتی بسیار زیاداز دیگر مواهب و ظرفیت های این استان است که ایلام را در زمُره مهم ترین استان‌های کشور در بخش نفت و گاز و انرژی قرار داده است که با عنایت به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و وجود مختصصین این حوزه در استان، نیازمند توسعه در این حوزه هستیم.

عباسی در ادامه به اشاره به منابع آبی استان بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز تاکید کرد و یادآور شد: این هلدینگ می‌تواند در بخش کشاورزی استان که ظرفیت های بسیار بالایی در این حوزه دارد نقش آفرین و بسیار موثر واقع شود.

مدیران شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری، کشاورزی آریا نیز در این دیدار اعلام کردند: در جریان حضور در استان از نزدیک با ظرفیت های سرمایه گذاری استان آشنا شدیم و به زودی فعالیت های خود را در حوزه های گردشگری، طبیعت گردی، کشاورزی و منابع طبیعی را آغاز خواهیم کرد و تلاش می کنیم در سال جاری برنامه ها عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، هلدینگ بزرگ گردشگری و کشاورزی آریا از هلدینگ های بزرگ زیر مجموعه شرکت هواپیمایی ماهان که از سال ۹۴ فعالیت خود را در بخش های مختلف کشاورزی و گردشگری آغاز کرده و در طول ۸ سال در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، کرمان، هرمزگان،خراسان رضوی در حوزه گردشگری و کشاورزی سرمایه گذاری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha