۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85104548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲مدرسه مهارت و تولید در چهارمحال و بختیاری فعال شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبر: 85104548
۲مدرسه مهارت و تولید در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد-ایرنا - دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی بنیاد احسان چهارمحال و بختیاری از آغاز فعالیت ۲ مدرسه تولید و  مهارت در مناطق محروم استان خبر داد. 

احسان طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این مدارس به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان و قرارگاه جهادی عدالت آموزشی بنیاد احسان فعال شده است.

وی از آغاز عملیات احداث نخستین گلخانه درون مدرسه‌ای کشور در استان به عنوان یکی از مدارس تولید و مهارت خبر داد و افزود: این طرح در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در روستای تومانک شهرستان بن در دست اجراست.

طاهری اظهار داشت : این طرح با توجه به ظرفیت‌های آموزشگاه با اعتباری بیش از سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال و با هدف آموزش به دانش آموزان و اولیا ، مهارت آموزی و درآمد زایی و همچنین مرکز آموزش گل و گیاه برای دانش آموزان سراسر استان در دست اجراست.

به گفته وی، در هنرستان دارالفنون شهرستان بن نیز در رشته‌های سفالگری و قلم‌زنی با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

طاهری افزود: در طرح مدرسه تولید و مهارت ظرفیت‌ها و نیازهای مناطق کم برخوردار شناسایی می شود و علاوه بر مهارت‌های نرم فردی مانند(فن بیان، تعامل اجتماعی ، اعتماد به نفس) و مهارت‌های شغلی و کسب و کار از جمله(کارآفرینی، بازاریابی)، مهارت‌های فنی و آموزش‌های متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی منطقه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۳۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha