۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۰۷
کد خبر: 85104580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض مردم کره جنوبی به سفر نخست وزیر ژاپن به سئول

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۰۷
کد خبر: 85104580
اعتراض مردم کره جنوبی به سفر نخست وزیر ژاپن به سئول

تهران- ایرنا- جمعی از معترضان کره جنوبی عصر یکشنبه در اعتراض به سفر فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به سئول در این شهر تظاهرات کردند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از شینهوا، معترضان خواستار عذرخواهی توکیو به خاطر گذشته نظامی خود شدند. آنان همچنین با همکاری نظامی کره جنوبی و ژاپن ابراز مخالفت کردند و خواستار لغو طرح ژاپن برای تخلیه فاضلاب رادیواکتیو شدند.

طبق این گزارش، گروهی از فعالان همبستگی برای صلح و اتحاد مجدد کره موسوم به SPARK در نزدیکی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول، جایی که کیشیدا با یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد، گرد هم آمدند.

معترضان شعار می‌دادند: «ژاپن باید به خاطر حکومت استعماری غیرقانونی خود عذرخواهی کند و طرح تخلیه آب آلوده فوکوشیما را پس بگیرد».

کره جنوبی اسفند ماه گذشته از پیشنهاد ژاپن برای پرداخت غرامت به قربانیان کره‌ای کار اجباری در زمان جنگ ژاپن از طریق یک بنیاد تحت حمایت دولت که با کمک‌های مالی بخش خصوصی تامین می‌شود، خبرداد که واکنش شدیدی را در سئول به دنبال داشت.

قربانیان کار اجباری و قربانیان بردگی جنسی که توسط امپراتوری ژاپن مجبور به کار در طول جنگ جهانی دوم شدند، از دولت ژاپن خواسته‌اند که صمیمانه از جنایات دوران جنگ عذرخواهی کند.

کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یون مدعی شد که قلبش برای افرادی که رنج‌های سخت و غم انگیزی را متحمل شده‌اند به درد آمده است.

کارشناسان بر این باورند که اظهارات وی می‌تواند برای کاهش تنش‌ها مثمر ثمر باشد زیرا اکثر کابینه‌های قبلی ژاپن مسئولیت این اقدامات را نپذیرفتند و به خاطر اقدامات زمان جنگ عذرخواهی نکردند با این حال سخنان کیشیدا عذرخواهی رسمی دولت ژاپن محسوب نمی‌شود.

اعتراض مردم کره جنوبی به سفر نخست وزیر ژاپن به سئول

پیش از سفر کیشیدا به سئول نیز حدود ۵ هزار معترض شنبه شب در سئول تجمعی با شمع روشن برگزار کردند و با سفر نخست وزیر ژاپن بدون عذرخواهی برای مسائل تاریخی مخالفت کردند.

آنها همچنین از ژاپن خواستند که طرح تخلیه آب حاوی تریتیوم را کنار بگذارد و از دولت کره جنوبی درخواست کردند که دیپلماسی خود را مبنی بر پیروی و اطاعت از ژاپن و ایالات متحده متوقف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha