فوتی های موج هشتم کرونا در مازندران از سالمندان و بیماران زمینه ای هستند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با تاکید بر آسیب پذیر بودن سالمندان و بیماران زمینه ای در برابر بیماری کووید ۱۹ گفت: تمام افرادی که در موج هشتم کرونا فوت کرده اند، دارای بیماران زمینه ای و سالمندان هستند.

عباس علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از همان ابتدا شیوع کرونا همواره بیماران زمینه ای و سالمندان به عنوان افراد آسیب پذیر و پُرخطر به شمار می رفتند به گونه ای این افراد در فهرست اولی های تزریق واکسن کشف شده در سراسر جهان قرار داشتند.

وی ادامه داد :‌ با توجه به حساسیت هایی که در خصوص این اقشار وجود دارد اما سهل انگاری در تزریق دُز یادآور واکسن باعث شده تا تعدادی از هم استانی بدلیل ابتلا به این بیماری در موج هشتم کرونا از دست بدهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: برخلاف ذهنیتی که در برخی افراد وجود دارد کرونا هنوز از بین نرفته است و این بیماری همچنان در جامعه وجود دارد و افراد را مبتلا می کند.

فوتی های موج هشتم کرونا در مازندران از سالمندان و بیماران زمینه ای هستند

وی اضافه کرد : شرایط این بیماری به گونه ای است که افراد دچار نقص ایمنی را بیشتر مورد آسیب قرار می دهد که سالمندان و بیماران زمینه ای از جمله افرادی هستند که دچار نقص ایمنی هستند و برای همین شاهد هستیم بیشتر مبتلایان و فوتی ها از میان همین افراد هستند.

علیپور افزود: این در حالی است که به کرات در خصوص ضرورت تزریق واکسن مطالب و آموزش های لازم ارائه شد و افراد بخصوص این نوع بیماران و سالمندان پس از گذشت ۶ ماه از تزریق واکسن، این تزریق را انجام دهند.

براساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ نفر براثر ابتلا به این بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

همچنین در اسفند ماه تعداد فوتی های کرونا در مازندران ۱۰ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران وضعیت کنونی کرونا در استان را آرام اعلام کرد و گفت : روند نزولی ابتلا به این بیماری در روزهای اخیر ناشی از آن است که در موج هشتم اکثر مردم مازندران به این بیماری مبتلا شدند و در حال حاضر بدنشان از ایمنی لازم برخوردار است.

براساس گزارش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ بیمارتازه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاهها بستری و ۳۱ بیمار کرونایی با بهبودی نسبی مرخص شدند.

مجموع بیماران مبتلا به کرونا ویروس بستری در مراکز درمانی مازندران به ۳۵ نفر رسید که از این تعداد ۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در این مدت مورد فوتی براثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان به ثبت نرسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha