۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85104693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ضرر هنگفت لهستان از تحریم نفتی روسیه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85104693
ضرر هنگفت لهستان از تحریم نفتی روسیه

تهران-ایرنا- شرکت نفت دولتی لهستان که به دلیل ممنوعیت خرید نفت خام روسیه مجبور به یافتن منابع جایگزین گران‌تر برای پالایشگاه خود است، روزانه ۲۷ میلیون دلار ضرر متحمل می شود.

به گزارش ایرنا از روزنامه فایننشال تایمز، دانیل اوبایتک، مدیر اجرایی پالایشگاه لهستانی (PKN Orlen)، گفت: با توجه به اختلاف حدود ۳۰ دلاری نفت روسیه با منابع جایگزین، از دست دادن نفت ارزان این کشور بخاطر تحریم های اعمال شده غرب ، روزانه حدود ۲۷ میلیون‌دلار ضرر مالی به ما تحمیل می کند.

اوباتیک اظهار کرد: البته من آن را زیان نمی‌نامم، بلکه این یک هزینه بازاری برای هر شرکتی است که نمی تواند از روسیه نفت وارد کند.

این مدیر نفتی لهستان در عین حال گفت که شرکت او برغم تحریم های غرب همچنان از نفت روسیه از طریق شبکه خط لوله "دروژبا" برای پالایشگاه چک در لیتوینوف استفاده می‌کند که مشمول تحریم‌ها قرار نگرفته است.

اوباتیک در این مصاحبه‌ تاکید کرد: جایگزینی کامل نفت روسیه مستلزم بهبود تامین و پشتیبانی منابع نفت است که ما با دولت چک روی آن کار می‌کنیم.

برغم تعهد اولیه لهستان مبنی بر توقف واردات نفت روسیه تا پایان سال گذشته، اورلن (شرکت نیمه‌دولتی نفت لهستانی) نیز تا فوریه به واردات نفت روسیه به بازار داخلی خود ادامه داده است.

در حالی که شرکت نفت لهستان تلاش می‌کند وابستگی خود را به روسیه کم کند، اوبایتک گفت که با وجود تحریم‌های اتحادیه اروپا که در جهت کاهش توانایی مالی روسیه در جنگ با اوکراین طراحی شده‌ است، شرکت های نفتی روسیه همچنان اروپا را با محصولات پتروشیمی و سایر مشتقات نفتی تامین می‌کنند.

اوبایتک در پاسخ به این سوال که آیا او نگران دسترسی کشورهایی مانند آلمان به نفت خام روسیه از طریق قراردادهای عرضه اخیر با قزاقستان نیست، گفت: "طرف آلمانی بهتر است در اصول اخلاقی کاری که انجام می‌دهند تجدید نظر کند."

اوبایتک همچنین اظهار کرد که شرکت او به بازار آلمان بسیار علاقه‌مند است و با وجود ۶۰۰ پایگاهی که در این کشور دارد قصد ندارد بازارش در آلمان متوقف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha