مشهد بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی خراسان رضوی را دارد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85104703
مشهد بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی خراسان رضوی را دارد

مشهد- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان مشهد با ۱۹۵ هکتار بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را در استان دارد.

احمد نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

وی ادامه داد: پس از شهرستان مشهد، تایباد با ۱۶۰ هکتار، زاوه با ۱۵۵ هکتار آبی و طرقبه -شاندیز با ۱۰۰ هکتار دیم بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به دلیل خشکی کم سابقه و گرمای هوا نسبت به سال‌های گذشته کار برداشت گل زودتر از موعد و از اواسط فروردین ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ماه ادامه یابد.

نادری با بیان این که تعداد اشتغال در زمینه برداشت گل در طول دوره برداشت حدود ۴۲۰ هزار نفر - روز در استان است اظهار کرد: برآورد شده است که تولید گل محمدی با میانگین عملکرد ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار در مقایسه با سال گذشته، پنج درصد افزایش را تجربه کند.

وی افزود: بر همین اساس پیش بینی می‌شود میزان تولید گل تَر امسال به سه هزار و ۴۲۵ تن برسد و این افزایش برداشت با توجه به شرایط اقلیمی، ارتقای مدیریت مزارع و افزایش سن گلستان‌های خراسان رضوی میسر می‌شود.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:امسال میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم گل تَر مبلغ ۵۵ هزار تومان است که طبق برآورد ارزش اولیه محصول تولیدی امسال حدود ۱۹۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نادری با بیان این که حدود ۶۰ درصد گل تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد افزود: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم را در میان سایر استانهای کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha