۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85104709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ مدرسه حاشیه راه‌های بوشهر ایمن‌سازی شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85104709
۳۵ مدرسه حاشیه راه‌های بوشهر ایمن‌سازی شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پارسال طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۳۵ مدرسه این استان اجرا و یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم اخترشناس روز دوشنبه با اشاره به اینکه کودکان و دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین کاربران جاده‌ای به شمار می‌روند، افزود: از سال ۸۳ و با شروع طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جادها، ۱۵۰ مدرسه استان شناسایی شده که اغلب آنها مشمول طرح‌های ایمن‌سازی شده‌اند.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز طرح ایمن سازی مدرسه‌های حاشیه جاده‌ها در ۳۵ منطقه مسکونی و مدرسه استان بوشهر اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: ایمن‌سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام‌سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش‌آموزان و ایمن‌سازی آموزشی نیز شامل ارائه تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه جاده می‌شود.

اخترشناس گفت: تلاش می‌شود در قالب اجرای ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس، دانش‌آموزان با مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده‌ها آشنا شوند.

وی اظهار کرد: پارسال ۲۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ایمنی دانش‌آموزان حاشیه جاده‌ها و نیز ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت هزینه شد.

اخترشناس توزیع ۷۵۰ کلاه ایمنی برای ترویج فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی در استان و برگزاری ۴۰ کارگاه آموزش ایمنی معادل چهار هزار نفر ساعت برای راکبان موتورسیکلت در روستاها، مراکز آموزشی و کارگران شرکت‌های حاشیه راه‌ها را از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در سال گذشته عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha