۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85104716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدید سلامت آمریکایی ها با آفت کش های سمی؛ آلودگی میلیون ها هکتار زمین کشاورزی

تهران- ایرنا- آزمایش های جدید در آمریکا نشان می دهد که برخی از آفت کش های غذایی که به طور گسترده از آنها در زمین های کشاورزی استفاده می شود آلوده به «سطوحی از مواد شیمیایی سمی» بسیار خطرناک برای انسان هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی در این زمینه، نوشت: آزمایش های جدید محصولات غذایی در آمریکا نشان داده است که این گروه از افت کش ها محتوی ماده سمی موسوم به «مواد شیمیایی ماندگار» (PFAS) هستند.

(ماده شیمیایی ماندگار گروهی از محصولات انسان ساخت خطرناک هستند که به PFAS، مخفف موادپرفلوئورو آلکیلی یا پلی فلوئور و آلکیلی مشهورند و برخی از آنها با ابتلا به سرطان ارتباط دارند.)

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا پیشتر نیز به رغم کشف این مواد شیمیایی در محصولات غیر غذایی، درباره وجود مواد PFAS در آفت کش ها سکوت کرده بود.

محققان درباره احتمال آلودگی میلیون ها هکتار زمین کشاورزی به این ماده سمی هشدار داده و خواستار اقدامات نظارتی سریع تر و قوی تر در این رابطه هستند.

آنها دوشنبه گذشته نتایج آزمایش ها را به اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا و اداره مقررات آفت کش های کالیفرنیا ارسال کردند و از آنها خواستند تا زمانی که آلودگی برطرف نشده، استفاده از این محصولات را از سبد مصرف کنندگان حذف کنند.

PFAS حاوی ۱۵ هزار ماده شیمیایی است که اغلب برای ساخت هزاران محصول مصرفی در ده ها صنعت مقاوم در برابر آب، لکه ها و گرما استفاده می شود. این مواد شیمیایی در همه جا وجود دارند و به غیر از ابتلا به سرطان، قرار گرفتن در معرض آنها می تواند منجر به بیماری تیروئید، اختلال در عملکرد کلیه، نقص مادرزادی، بیماری خود ایمنی و سایر مشکلات جدی سلامتی مرتبط شود. آنها را «مواد شیمیایی ماندگار» می نامند زیرا به طور طبیعی تجزیه نمی شوند.

تهدید سلامت آمریکایی ها با آفت کش های سمی؛ آلودگی میلیون ها هکتار زمین کشاورزی

آزمایش محصولات غذایی در آمریکا نشان داده که سه مورد از هفت آفت کش کشاورزی در آمریکا حاوی مواد شیمیایی ماندگار است که برخی از آنها استفاده گسترده ای دارند.

مشخص نیست که چرا این مواد شیمیایی به آفت کش ها اضافه می شوند، اما برخی در این صنعت معتقدند از آنها به عنوان عامل پراکنده کردن آفت ها استفاده می شود.

نتایج آزمایش های جدید، اختلافات مداوم بین ناظران فدرال و محققان مستقل را درباره میزان آلودگی آفت کش کشاورزی در آمریکا با مواد شیمیایی سمی و خطرناک و نحوه پاسخگویی به آن را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha