عمان بدنبال افزایش سرمایه‌گذاری با ایران است/ ایران اکسپو ۲۰۲۳ فرصت خوبی برای تجار عمانی

تهران - ایرنا - روزنامه الرویه عمان امروز دوشنبه با اشاره به حضور هیات تجاری و اقتصادی این کشور در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۳» نوشت: مسقط به دنبال افزایش حجم سرمایه گذاری مشترک با ایران است و نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران فرصتی برای شرکت های عمانی است تا مشارکت خود با شرکت های ایرانی را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه الرویه در گزارش خود از حضور هیات عمانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ آورده است: هیات عمانی متشکل از «فیصل بن عبداالله الرواس» رئیس هیات مدیره اتاق صنعت و بازرگانی و «إبراهیم بن أحمد المعینی» سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از تجار عمان به ریاست «قیس بن محمد الیوسف» وزیر بازرگانی؛ صنعت و ترویج سرمایه‌گذاری روز گذشته در مراسم پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران (ایران اکسپو) شرکت کرد.

این روزنامه عمانی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ فرصتی برای آشنایی با صنایع ایران، توسعه صادرات، گشودن بازارهای جدید و توسعه روابط تجاری با کشورهای جهان است.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۷۵۰ شرکت ایرانی و نمایندگان شرکت‌های ۶۰ کشور جهان از ۷ تا ۱۰ ماه می‌۲۰۲۳ در تهران پایتخت ایران برگزار شده است تا محصولات خود از جمله صنایع، لوازم پزشکی و خانگی، مواد غذایی و پتروشیمی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

الرویه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ را فرصت خوبی برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران عمانی برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری و تنوع بخشیدن به منابع واردات و صادرات و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک اقتصادی و تسهیل تبادل کالاها و محصولات بین دو کشور دانست.

عمان بدنبال افزایش سرمایه‌گذاری با ایران است/ ایران اکسپو ۲۰۲۳ فرصت خوبی برای تجار عمانی

به نوشته این روزنامه عمانی، در جریان این سفر، هیات عمانی ضمن دیدار و گفت و گو با تجار ایرانی، از تعدادی از کارخانه‌های ایرانی بازدید کرد و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف آگاه شد. همچنین هیات عمانی با تعدادی از شرکت‌های ایرانی که تمایل خود را برای مشارکت با شرکت‌های عمانی اعلام کرده اند، دیدارهایی داشت.

بر اساس اعلام الرویه، آمار مبادلات تجاری بین عمان و جمهوری اسلامی در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) نشان می‌دهد که کل صادرات ایران به عمان بالغ بر ۱۱۳ میلیون ریال عمانی بوده در حالی که ارزش کل صادرات عمان به ایران مبلغ ۲۰۷ میلیون ریال عمانی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha