۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85104759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن «بی‌تفاوتی» جمهوری‌خواهان را در قبال تیراندازی‌های مرگبار محکوم کرد

تهران– ایرنا– جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که با معضل حمل سلاح گرم و کشتارهای جمعی رو به فزونی در این کشور دست به گریبان است، حزب سیاسی رقیب را به بی‌تفاوتی در برابر این حوادث مرگبار در ایالات متحده متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پی تیراندازی مرگبار (روز شنبه گذشته) در دالاس تگزاس که به کشته شدن هشت نفر منجر گردید، جو بایدن گفت که جمهوری خواهان تنها به گفتن اینکه به یاد قربانیان این حادثه و با آنان همدرد هستند، اکتفا می کنند.

تارنمای نشریه آمریکایی «هافینگتون پست» نوشت: بایدن روز یکشنبه (روز گذشته) گفت که جمهوری‌خواهان تنها می گویند به یاد قربانیان این حوادث بوده و برای آنان دعا می کنند، اما (این حرکت) برای محدود کردن نرخ رو به رشد کشتار جمعی در آمریکا کافی نیست و آنان به جای اقدام در جهت اعمال کنترل و محدودساختن سلاح، تنها بر لرزوم مهار خشونت های بی وقفه (در آمریکا) صحه می گذارند.

این گزارش می افزاید: بایدن پس از حادثه کشته شدن هشت نفر در تگزاس گفت: اعضای حزب جمهوری‌خواه نمی توانند در قبال این «اپیدمی» به بی‌تفاوتی خود ادمه دهند.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای که بر روی تارنمای کاخ سفید قرار گرفت نوشته است: بسیاری از خانواده های آمریکایی بر سر میز شام خود صندلی های خالی دارند (که افراد خانواده بر اثر تیراندازی های کشتار جمعی جان باخته اند) و اعضای جمهوری خواه کنگره نمی توانند در قبال این اپیدمی بی‌تفاوت باشند.

این نشریه آمریکایی نوشت: درپی حادثه تیراندازی مرگبار در دالاس تگزاس، «گرِگ ابوت» فرماندار جمهوریخواه این ایالت گفته بود که وی با قربانیان این تراژدی هم درد است.

هافینگتون پست در ادامه این خبر نوشت: حزب جمهوریخواه که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را دراختیار دارد چندان تمایلی به اعمال محدودیت سلاح در آمریکا ندارند چرا که آنرا ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکایی می داند.

در بخشی از بیانیه بایدن در این باره آمده است: یک بار دیگر از کنگره می خواهم تا لایحه ای مبنی بر ممنوعیت سلاح های تهاجمی و اسلحه با ظرفیت خشاب گذاری بالا، بررسی پیشینه افراد متقاضی سلاح و سلب معافیت سازندگان تسلیحات در آمریکا را برای من ارسال تا به فوریت آن را (برای قانونی شدن) امضا کنم. برای ایمن نگاه داشتن خیابان ها به چیزی بیشتر از این نیاز نداریم .

این گزارش می افزاید: بنابر داده های خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» (USA Today) و در همکاری با دانشگاه «نورث ایسترن» (Northeastern University) هم اکنون بطور میانگین هفته ای یک حادثه تیراندازی کشتار جمعی در آمریکا روی می دهد، این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، در مورخ ۵ ماه مه برابر با ۱۶ اردیبهشت ماه، حادثه تیراندازی در مرکز خریدی در شهر «آلن» در ایالت تگزاس روی داد که درجریان این حمله مسلحانه ۹ نفر از جمله فرد ضارب کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

ورود خودرو به داخل جمعیت در تگزاس آمریکا هفت کشته برجای گذاشت

بایدن «بی‌تفاوتی» جمهوری‌خواهان را در قبال تیراندازی‌های مرگبار محکوم کرد

در تازه‌ترین رخداد نیز ورود یک خودرو به داخل جمعیت در خارج از پناهگاهی در «برانزویل» تگزاس آمریکا که به مهاجران و بی خانمان‌ها خدمات می‌دهد، هفت کشته و یازده زخمی برجای گذاشت.

نشریه انگلیس گاردین در ۱۷ اردیبهشت ماه با انتشار این خبر، گزارش داده بود پلیس تگزاس با اعلام اینکه این تصادف ممکن است عمدی باشد، گفت که راننده به دلیل رانندگی بی احتیاط دستگیر شده و ممکن است با اتهامات دیگری روبرو شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha