بانوی ایرانی چراغ اول را روشن کرد؛ ۲ برنز باارزش کشاورز در کره‌جنوبی

تهران- ایرنا- ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان ایران در گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا با ثبت مجموع ۱۹۴ کیلوگرم نخستین مدال خود را در قاره کهن کسب کرد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از ١٣ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. این رقابت‌ها یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره آسیا به شمار می‌رود

فاطمه کشاورز دومین وزنه‌برداری امروز (دوشنبه) در گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم به روی تخته رفت.

وی در حرکت اول یک ضرب وزنه ۸۳ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند اما در حرکت دوم وزنه ۸۵ کیلوگرمی را بالای سر برد. نماینده کشورمان در حرکت سوم نتوانست وزنه ۸۹ کیلوگرمی مهار کند تا در نهایت از بین هشت وزنه‌بردار در رده پنجم قرار گیرد. کارینا گوریچوا از قزاقستان با ۹۱ کیلوگرم یک ضرب نفر اول این دسته شد.

کشاورز در حرکات دو ضرب کارش را با وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی با موفقیت آغاز کرد. او در دومین حرکت دوضرب وزنه ۱۰۹ کیلوگرمی را هم مهار کرد اما نتوانست وزنه ۱۱۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا در نهایت با مجموع ۱۹۴ کیلوگرم به نخستین مدال خود در مسابقات قهرمانی آسیا رسید و ۲ مدال برنز دوضرب و مجموع را از آن خود کند.

آنوجین گانزوریک از مغولستان نیز با مجموع ۱۱۸ کیلوگرم به طلای مجموع و دوضرب این مسابقات رسید.

۲ مدال برنز کشاورز نخستین مدال تیم ملی ایران در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در کره جنوبی است.

روز گذشته نیز ریحانه کریمی نخستین نماینده وزنه‌برداری بانوان ایران با وجود ابتلا به بیماری آبله به روی تخته رفت و با ثبت رکورد مجموع ۱۷۵ کیلوگرم در گروه B دسته ۵۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد. او با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرم در دوضرب به میزان پنج کیلوگرم رکورد دوضرب بزرگسالان ایران و ۶ کیلوگرم رکورد جوانان ایران را افزایش داد و در مجموع نیز ۷ کیلوگرم رکورد قبلی جوانان ایران را ارتقا بخشید.

کریمی در پایان رقابت‌های گروه A دسته ۵۹ کیلوگرم، با ثبت رکورد ۱۷۵ کیلوگرم در مکان چهاردهم جدول قرار گرفت. در این دسته لو شیفنگ از چین با حدنصاب مجموع ۲۳۸ کیلوگرم (۱۰۵ یک‌ضرب و ۱۳۳ دوضرب) قهرمان آسیا شد و دیگر نماینده چین، پی ژین‌یی با رکورد ۲۳۶ کیلوگرم (۱۰۳ یکضرب و ۱۳۳ دوضرب) روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

کریمی در یک‌ضرب پانزدهم و در دوضرب سیزدهم شد و در مجموع هم با قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول ۳۶ امتیاز تیمی به دست آورد.

همچنین سیده‌الهام حسینی و پریسا نورعلی، دسته ۸۱ کیلوگرم، گروه A ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه به روی تخته می‌روند.

نفرات برتر دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی بانوان آسیا:

یک ضرب:

۱- کارینا گوریچوا / ۹۱ کیلوگرم از قزاقستان
۲- مدین آمانوا / ۹۰ کیلوگرم از ترکمنستان
۳- چیا لی وی / ۸۶ کیلوگرم از چین تایپه

دوضرب:

۱- آنوجین گانزوریگ / ۱۱۸ کیلوگرم از مغولستان
۲- مدین آمانوا / ۱۱۷ کیلوگرم از ترکمنستان
۳- فاطمه کشاورز / ۱۰۹ کیلوگرم از ایران

مجموع:

۱- آنوجین گانزوریک / ۲۱۱ کیلوگرم از مغولستان
۲- مدین آمانوا / ۲۰۷ کیلوگرم از ترکمنستان
۳- فاطمه کشاورز / ۱۹۴ کیلوگرم از ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha