۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85104847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه یاریگران استان اردبیل افتتاح شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85104847
خانه یاریگران استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - خانه یاریگران استان اردبیل روز دوشنبه در مراسمی با هدف پیشگیری از اعتیاد ، رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین گفت: پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مدیریت و اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی و محافظتی و نیز برنامه‌های متنوع، متفاوت و موثر در زمینه تبیین آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان از برنامه‌های این مرکز خواهد بود.

کلام‌الله صفری ارتقای سلامت دانش‌‎آموزان و پیشگیری از آسیب‌‎های اجتماعی را از مهم‌ترین دغدغه‌‎های آموزش و پرورش استان دانست و افزود: این مهم مستلزم شناسایی آسیب‌ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در هر مدرسه یک کانون یاریگر زندگی ایجاد کنیم تا بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم و ارتباط سازنده و موثری با دانش آموزان داشته باشیم، لذا در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ مدرسه به عنوان کانون محلی یاریگران زندگی فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این مراسم گفت: خانه یاریگران زندگی استان در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع شامل اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، اتاق تولید محتوا و فضای نمایشگاه در کنار مرکز فوریت‌های اجتماعی دانش‌آموزان خط ۱۵۷۰، مرکز مشاوره دانش‌آموزان استان در محل ساختمان شماره ۲ آموزش و پرورش و یکی از مکان‌های پرتردد و قابل دسترس همگانی قرار گرفته است.

غفور حضوری افزود: توانمندسازی دانش‌آموزان و الدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقای خدمات برای شناسایی و کمک به دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش رفتارهای مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی می‌باشد.

حضوری ادامه داد: خانه یاریگران استان در کنار تجهیز ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش‌آموزان در سطح مناطق و نواحی ۱۹ گانه به‌عنوان خانه یاریگران منطقه‌ای با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد ریال راه‌اندازی و تجهیز شد که حدود ۱۰ میلیارد ریال آن توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین اعتبار شده است.

وی اقلام توزیعی را لوازم ادارای، میز و صندلی ، رایانه و متعلقات آن، وسایل گرمایشی و سرمایشی، وسایل ورزشی، وسایل کمک آموزشی ذکر کرد که در اختیار ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی استان قرار خواهد گرفت.

فعالیت آموزشی مدارس استان اردبیل در مهرماه سال گذشته با حضور ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha