۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85104848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل کمبود آب "روشناوند" گناباد رو به کاهش است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85104848
مشکل کمبود آب "روشناوند" گناباد رو به کاهش است

گناباد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: مشکل کمبود و قطعی آب شرب شهر "روشناوند" از توابع بخش مرکزی گناباد با اجاره چاه مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان رو به کاهش است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب گناباد، جواد سالاری با اشاره به کاهش دبی آب این شهرستان و از جمله شهر روشناوند، افزود: قنات "سید آباد" مورد استفاده اهالی شهر روشناوند به دلیل تنش های اجتماعی از مدار بهره برداری خارج شد، بنابراین برای رفع چالش، نسبت به اجاره چاه مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام و کمبود آب به حداقل ممکن رسید.

وی از کمبود مخازن ذخیره به عنوان چالش دیگر شهر روشناوند نام برد و یادآور شد: ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی و اصلاح ۶۰۰ متر خط انتقال این شهر با مساعدت فرماندار و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی و پیگیری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در شهریور ۱۴۰۱ با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است و در حال اجرا است.
مدیر امور آب و فاضلاب گناباد اضافه کرد: کمبود منابع اعتباری و سنگی بودن محل، روند اجرای این پروژه را کند کرده است، درحالیکه با ساخت این مخزن امکان ذخیره سازی آب شرب شهروندان در شرایط بحرانی حداقل تا ۲۴ ساعت فراهم می شود.

سالاری بیان کرد: شغل بیشتر مردم این منطقه دامداری است و ۴۶ درصد مشترکین این شهر بالای الگوی مصرف آب قرار دارند و همین موضوع تامین آب این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

ساکنان شهر روشناوند طی چند ماه گذشته با مشکلات متعدد از نظر قطعی و کمبود آب مواجه هستند و چند مرتبه با تجمع در مقابل فرمانداری گناباد خواستار توجه بیشتر مسوولان به رفع این معضل شدند.

شهر چهار هزار نفری "روشناوند" با هزار و ۳۷۲ مشترک آب که در ۲۵ کیلومتری شهر گناباد واقع است، پس از ادغام شرکت های آبفای شهری و روستایی در سال ۱۳۹۹ تحویل امور آب و فاضلاب گناباد شد.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک، چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

شهر روشناوند با سه هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت و ۱۵۷ کیلومتر مربع وسعت در بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha