۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85104883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید مطهری مصداق بارز مدافع ارزش‌های اسلامی بود

بجنورد-ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید مطهری مصداق بارز مدافع ارزش‌های اسلام و انقلاب بود و آثار و اندیشه‌های استاد چراغ راه اهل علم و فعالان حوزه‌ معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی روز دوشنبه در همایش عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج در بجنورد اظهار کرد: نام برخی از افراد و بزرگان دین، عالمان و فیلسوفان همچون شهید مطهری در دنیا ماندگار است و هیچگاه جامعه آنان را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: مردم همواره قدردان زحمات نام آوران ایران اسلامی هستند و یاد و نامشان را زنده نگاه خواهند داشت.

حجت الاسلام رضایی، مکتب امام حسین(ع) را مصداق بارز فرهنگ شهادت دانست و گفت: نام این امام بزرگ تا قیامت زنده خواهد ماند، حتی نام اصحاب ایشان نیز ماندگار و جاودانه مانده است چرا که رهبر خود را تنها نگذاشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: خداوند به یاران امام حسین (ع) عزت بخشید چرا که آنان در راه اسلام از جان خود گذشتند، اما از یاری حسین(ع) دست نکشیدند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به از خود گذشتگی های شهدا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهدا نیز برای حفظ اسلام، نظام و انقلاب جانانه جنگیدند و دست از آرمان های انقلاب نکشیدند و در این راه رهبر خود را جانانه حمایت کردند.

وی عنوان کرد: شهدا و خانواده آنان در جامعه عزیز هستند و جوانان باید از آنان الگو برداری کنند.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های دشمنان در خصوص هجمه به ارزش های اسلامی و انقلابی اشاره کرد و گفت: دشمنان نمی خواهند که افرادی مثل شهید مطهری و سایر اندیشمندان و بزرگان در دامن این مملکت پرورش یابند به همین منظور به ارزش‌های ما حمله می کنند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عامل موفقیت شهید مطهری را خانواده متدین، دعای پدر و مادر، احترام گذاشتن ایشان به پدر و مادر دانست و افزود: ایشان حتی در انتخاب استادش نیز بهترین را بر می گزید و سال ها شاگرد علامه طباطبایی بود.

وی در خصوص آثار و کتاب های شهید مطهری عنوان کرد: ایشان کتاب های خود را با توجه به نیاز جامعه و اقشار مختلف می نوشت و مردم هر آنچه که نیاز داشتند و در جامعه شبهه ای بود با مراجعه به کتاب شهید مطهری پاسخ داده می شد.

حجت الاسلام رضایی، شهید مطهری را شهید صیانت از فکر، علم و اندیشه دانست و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز شهید صیانت از امنیت است.

وی تصریح کرد: ملت هیچگاه افرادی که برای آنان کار کنند و خدمت صادقانه انجام دهند را فراموش نمی کنند، در روز تشییع پیکر پاک شهید سردار حاج قاسم سلیمانی این را ثابت کردند چرا که از جای جای ایران اسلامی خود را به محل برگزاری مراسم رسانده بودند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به خدمت دولت در بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: دولت برنامه های خوبی داشته است و اینک امیدوار هستیم این روند ادامه یابد.

این آیین با حضور مسوولان، سپاهیان و بسیجیان اقشار مختلف در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج برگزار شد و در پایان از تعدادی خانواده شهدا، بسیجیان فعال تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha