۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85104904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه صهیونیست: شکاف بین نتانیاهو و بن‌گویر عمیق شده است/ تلاش نتانیاهو برای کاهش اختلافات

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیست دلیل رای ندادن «ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و منع وی از نشست‌های امنیتی را تعمیق اختلافات وی با «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در کنست رژیم صهیونیستی، وعده های نتانیاهو را رد کرده و خواستار تغییر عملی رویکرد کابینه به عنوان پیش شرط حضور در جلسات آن شده است.

این رسانه صهیونیست نوشت: شکاف بین نتانیاهو و بن گویر عمیق شده اما نخست وزیر تلاش می کند تا اختلافات را کاهش دهد.

معاریو به نقل از منابعی در کابینه رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که تا پایان این دور از نشست های کنست در روز چهارشنبه، نتانیاهو و بن گویر با یکدیگر ملاقات یا حداقل تلفنی گفت‌وگو کنند.

این رسانه صهیونیست به نقل از یکی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: بن گویر علاقه ای به ترک کابینه ندارد اما در عین حال، برایش ماندن در کابینه ای که فقط در اسم، «راست‌گرا» محسوب می شود، هم سخت است.

این مقام کابینه که نخواست نامش فاش شود به معاریو گفت که بن گویر خواهان تحقق وعده های انتخاباتی است و افزود: انتظار می رود که حداقل چند وعده از همه وعده های داده شده توسط احزاب پیروز در انتخابات اجرایی شود.

یکشنبه شب، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بن گویر فهرستی از خواسته هایش را به نتانیاهو داده و اعلام کرده که در صورت اجرایی نشدن آنها، جلسات رای گیری در کنست را کماکان تحریم خواهد کرد.

انجام تغییرات قضایی، عملیات نظامی در کرانه باختری برای خلع سلاح فلسطینی ها و افزایش سخت گیری علیه اسرای فلسطینی از جمله خواسته های بن گویر است.

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که با وجود ارسال نماینده برای گفت وگو با بن گویر از سوی نتانیاهو و دادن وعده هایی به وی، این عضو افراطی کنست خواهان اقدام عملیاتی به جای وعده دادن است.

این رسانه صهیونیست نوشت: نتانیاهو تا اطلاع ثانوی، حضور بن گویر در نشست های امنیتی حساس را منع کرده است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات موشکی اخیر مقاومت فلسطین و پاسخ به این حملات، اعتراض دو حزب تندروی «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری بن گویر به عنوان دو هم‌پیمان اصلی نتانیاهو را به همراه داشته است.

در همین راستا، حزب عوتسما یهودیت (قدرت یهودی) به ریاست بن گویر پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل واکنش ضعیف کابینه بی بی علیه حملات غزه در روند رای گیری در کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha